8 weken oude mannetje verkouden

Mijn mannetje is een beetje verkouden aan het worden wie weet of ik hem medicijnen mag geven (paracetamol, neusspray). Misschien hebben jullie andere huis tuin middelen help aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook doet, in ieder geval géén medicijnen voor volwassenen of oudere kinderen geven, óók geen halve pilletjes. Zeker ook geen neusspray, gewone neusspray is best heftig spul.

Het beste antwoord

Ik noem mijn kleine baby (nu 3 maanden) ook mijn kleine mannetje hoor.
Zoals iemand hierboven al zei werkt een doormidden gesneden ui het allerbeste.
Je kan ook luuf kopen bij drogist of supermarkt en dat op baby's borst smeren.
als hij echt heel verkouden is kun je een bad vol laten lopen met kokend heet water en daarin kamille doen je gaat er zelf naast zitten (niet erin uiteraard) met je kind op schoot zo kan hij op een simpele manier stomen.
je kan ook het bedje iets hoger leggen door een telefoonboek onder de achterste poten van het bedje te leggen. zo krijgt je baby iets meer lucht.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor de tips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang leve de ui! Helpt prima bij verkoudheden.

Andere antwoorden (10)

Ik neem aan dat je het over je zoontje hebt?
Ik zou hem niet zomaar medicijnen geven, ook geen paracetamol. Een beetje verkouden is niet erg. Als het maandag nog zo is kun je beter even naar de dokter gaan als je het niet vertrouwt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een baby een beetje verkouden is, is dat niet erg. Als hij koorts krijgt moet je het wel in de gaten houden; drinkt hij genoeg, plast hij genoeg? je hebt zetpillen voor babies vanaf 0, en je hebt ook neusspray voor babies: een zoutoplossing! Dit kun je kopen ( van daro bijvoorbeeld ) of maak zelf van kokend water met een schepje zout. Laten afkoelen en druppelen in het neusje. Maar dat zou ik alleen doen als het neusje helemaal dicht zit. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je met 'een mannetje' een baby? Je kunt beter geen middeltjes gebruiken. Geen paracetamol en geen neusspray. Als hij een verstopte neus heeft, kun je zo'n neuspompje gebruiken om hem weer wat lucht te geven, of een doorgesneden ui onder z'n bedje zetten. Baby's kunnen best tegen een beetje verkouden zijn. Laat het hem zelf overwinnen. Als hij veel koorts krijgt, kun je de huisarts bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp er niets van . Jouw mannetje is toch je echtgenoot. En die mag toch wel 'n beetje verkouden worden ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoontje van 8 weken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook altijd over mijn mannen, ik heb er drie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Yann1: Dit is niet echt een antwoord, maar hoort thuis bij de reacties...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minnen zijn overigens niet van mij ;-))
Alles in overleg... Als die verkouden is bouwt die weerstand op en dat moet je niet tegengaan.

Gewoon zorgen dat zijn neusje schoon is als hij gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft tot nu toe altijd bij mij gewerkt?

* Stomen
* Warm bad
* Sokke insmeren met groene zeep
* Neusspray

Voor het slapen neus goed uitsnuiten, neusspray. En dan de in bed de dekens goed in het bed stoppen., sokken over pyama aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannetje is 8 weken oud.
Ik zeg niet doen mijn kids zijn nu 11 en 14 die krijgen bij hoge uitzondering een halve paracetemol. als ik verkouden ben neem ik ook geen paracetamol, gaat wel over met warm aankleden. Maar ga voor alle zekerheid even langs bij de huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ui doorsnijden en onder zijn bedje zetten daardoor blijft zn neusje open
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga ff naar dokter ga niet zelf dingen doen
of kruidvat die weet ook altijd wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ui werkt prima maar is niet zo aangenaam van geur, pepermunt olie heeft dezelfde werking en ruikt een stuk prettiger. Een paar druppels op een wattenschijfje is genoeg.