hoe kan je iets heel belangrijks vergeten?

mijn zoos is ergens achtergekomen omdat ik papieren heb laten rond slingeren.en ik wil hem dit laten ``vergeten`

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe die je dat Loenie hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, even zijn oor om draaien, gne gne gne ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hypnose? ;) Ik denk dat jij er iig van geleerd hebt, dat je je spullen moet opbergen........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over de knie
Amadea
13 jaar geleden
@melkboer: daar bereik je dus het tegengestelde mee, want hij al z'n hele leven zich blijven herinneren dat hij gestraft werd terwijl zijn moeder een fout had gemaakt.....

Antwoorden (8)

Dat is natuurlijk niet mogelijk, maar door er open over te zijn wordt het minder belangrijk. Zolang jij het tegenover hem ontkent zal het iets blijven wat hem bezig houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps lastig en moeilijk want als je er nu de aandacht op richt vergeet hij het ZEKER niet, een beetje zoals:

denk nu niet aan een rode olifant, 1x raden waar je aan denkt.

Het hangt ook wel af van zijn leeftijd en van het belang van hetgeen hij zag.

Is hij 6 en zag hij je salarisstrook zou ik me niet druk maken, kan hij nooit onthouden

Is hij 16 en zag hij een openbaring waarvan HIJ ook snapt dat het iets heftigs is, dan WEET JE ZEKER dat hij het niet vergeet

Dan zou ik het eerlijk toelichten, dat hij dit niet had moeten zien, vragen wat hij er van snapt en hem uitleggen dat hij er niets mee mag doen omdat het eigenlijk niet voor hem was, en als het hem schokt kun je daar dan ook gelijk over praten
amigo
13 jaar geleden
Te laat. Als het ECHT heel erg belangrijk is, zal hij het niet kunnen vergeten. Sterker nog, als het echt heel belangrijk is, HOORT hij het waarschijnlijk te weten. Je kunt een kind niet laten opgroeien met een geheim.

Normaal gesproken zou ik zeggen : hoe normaler en nochalanter jij er over praat, hoe minder belangrijk het voor hem lijkt, en hoe eerder hij er overheen is. Zo heb ik ooit als negenjarige een brief gevonden aan mijn moeder van een oude buurvrouw, waarin die meedeelde dat ze lesbisch was en ging samenwonen met een vrouw. Ik vond het helemaal geweldig spannend, en stelde me er van alles bij voor. Een half jaar later ofzo kwam mijn moeder er achter dat ik het wist, en tot mijn verbazing deed ze er heel gewoon en ontspannen over. Dat haalde voor mij meteen alle lol en spanning er ook weer af. Iets dat een derde aangaat, of bijvoorbeeld grotemensenzaken (geldzaken ofzo), kun je voor hem prima 'neutralizeren' door er zelf geen punt van te maken.

Maar als het over je zoon zelf gaat - ik doe maar een slag, adoptiepapieren ofzo, of een vaderschapstest - dan kun je er niet onderuit en zul je daar een serieus gesprek met hem over moeten hebben. Afhankelijk van zijn leeftijd steeds opnieuw, tot hij ook kan bevatten hoe de vork in de steel zit, en je niet het risico loopt dat hij er over gaat lopen piekeren en vastloopt, of later van andere mensen dingen hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk, weer een echt Marleen antwoord, goed doordacht en goed verwoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hehe, ze is er gelukkig weer! +
Kristal
13 jaar geleden
helder Marleen +
Het is je eigen schuld dat je het rond hebt laten slingeren en ik neem aan dat je niet overweegt om hem met een knuppel voor zijn hoofd te meppen om het hem zo te laten vergeten.

Dus mij advies is: als er vragen over komen, wees eerlijk en besteed er voor de rest niet teveel aandacht aan. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hacken en je gegevens uit de computer halen, hersenspoelen of mogelijk hypnose zullen de enige opties zijn in dit geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de klap met de hamer dan? Ik denk dat we Lifehacker hiervoor in moeten schakelen... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA, klap met de hamer zal wat meer rommel achterlaten denk ik :)
Dat kost tijd en vertrouwen, gun hem die tijd en wees geduldig. Kies een goed moment uit om dit weer ter sprake te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet het hem niet laten vergeten hij moet leren dat hoe oud je ook bent iedereen fouten kan maken en doe je weer zoiets laat je zoon jou een strafje geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien kan hij al lezen.
Ik kan me geen dingen voorstellen die in brieven staan die mijn kinderen niet zouden mogen weten.
Tenzei het om buitenechtelijke relaties, etc. etc. gaat.
In dat geval, sorry dan moet je op de blaren zitten.
Voor de rest zou alles toch bespreekbaar moeten zijn?
Kinderen zijn niet achtelijk eerlijkheid duurt het langst.

Geef je gelijk het goede voorbeeld, en een goed voorbeeld doet volgen.