Als moeder drinken en de baby een paar lauwe (!) lepeltjes. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks
Wanneer de baby nog volledig borstvoeding krijgt dan drinkt de moeder de venkelthee.

Als de baby wat groter is en het een en ander kan eten en drinken, kun je de thee (verdund) aan de baby geven. Maar op die leeftijd hebben ze al veel minder last van krampjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De baby en de moeder hebben er baat bij en kunnen het allebei innemen.

Koliek
Vanaf ongeveer twee weken na de geboorte ontstaan bij 5 tot 28 procent van de pasgeborenen kolieken. Deze gaan gepaard met veel en ontroostbaar huilen, hypertoniciteit (overmatige spierspanning) en wakker zijn, vooral in de avonduren. In ongeveer 85 procent van de gevallen verdwijnen deze kolieken rond de leeftijd van drie maanden5. Er zijn geen eenduidige oorzaken voor koliek aan te wijzen. Vaak wordt de onrijpheid van de darmen genoemd waardoor krampende pijn van de darmen zou ontstaan. Een officiële definitie van koliek laat zien hoe weinig er bekend is over de oorzaak: 'een verder gezond en goed doorvoed kind dat periodes kent van prikkelbaarheid, ‘fussing’ of huilen die in totaal minstens drie uur per dag en meer dan drie dagen per week voorkomen'.
Als andere oorzaken voor het huilgedrag zijn uitgesloten, blijft het feit dat het voor ouders enorm frustrerend kan zijn dat zij het ongemak van hun baby niet kunnen verhelpen en dat troosten vaak niet lukt. Adviezen die onder die omstandigheden aan moeders gegeven worden, behelzen dieetvoorschriften bij borstvoeding (het drinken van venkelthee door de moeder of de baby wat venkelthee geven) en beweging door veel met de baby in een draagdoek rond te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas ook bij mensen, allemaal behorend tot de zoogDIEREN. :)"
Kan beide. Let wel als je baby last heeft van buikkrampjes, kan het ook aan de voeding van de moeder liggen. Bijv. kruidig eten, koolsoorten en uien kunnen er ook voor zorgen dat je baby darmklachten krijgt. Dit komt door de borstvoeding ook bij je kindje terecht en niet niet goed verteerbaar.