Wie weet een leuk, betaalbaar zomerkamp in Nederland voor 7-jarige jongen

Als alleenstaande ouder heb ik het niet breed en omdat ik maar 1 kind heb lijkt het me voor hem heerlijk om een weekje op kamp te gaan in de zomer, lekker met andere kinderen ravotten. Nu wordt hij in april 7 en ik weet niet goed welke kampen geschikt en leuk zijn.
Iemand ervaring?

Toegevoegd na 17 minuten:
Omdat hij pas in april 7 wordt, mocht bij bij de scouting nog niet door naar de speltak waar ze mee op kamp gaan....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik ben zelf ook alleenstaande ouder van 3 kinders en was laatst bij de voedselbank en daar kreeg ik een folder van stichting heppie in mijn handen gedrukt. Ze schijnen voor allerlei kinderen wat te doen, ook voor kinderen die het niet zo breed hebben. Ik zou zeggen, bekijk hun website eens.

Er is wel één nadeel, je moet een erg lang formulier invullen en dan ook nog voor elk kind apart, maar jij heb er maar 1tje, dus dat is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze valt in de juiste prijscategorie ;-) Ik kan wel een lang formulier invullen, met liefde! Maar meer dan 200 euro ophoesten voor een week kamp, dat lukt helaas niet.

Andere antwoorden (5)

als je 7 bent kan je al op scouting en ga je héél vaak leuke dingen doen.in de zomer gaan we altijd op kamp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas mag hij pas in november door naar de Estas en gaat hij deze zomer dus nog niet op kamp met de scouting. De bevers doen alleen 1 nacht in het eigen troepenhuis
Youth for Christ heeft heel leuke zomerkampen. Ze kosten rond de 45 Euro per week. Ik heb er altijd kinderen via Vluchtelingenwerk gebracht en gehaald. De kinderen waren altijd heel enthousiast, Er zijn veel vrijwilligers als leiding per kamp.
Ik kon niet een goed linkje vinden, wel een telefoonnummer, daar kan je een folder van de zomerkampen aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die zijn super, en bedoeld voor iedereen. Als je wat minder geld hebt, hoef je ook minder te betalen.
Wordt er bij jou in de buurt een kindervakantieweek georganiseerd? Dat is een soort dagkamp waarbij de kinderen 's nachts gewoon thuis slapen maar overdag bezig gehouden worden met allerlei leuks. De kosten zijn vaak minimaal, ze zijn er een weekje helemaal uit en zeker als ze nog niet zo oud zijn is het minder 'eng' dan een week echt van huis.

Je vindt er informatie over via school of in de lokale krantjes, en waarschijnlijk weten ze het bij de gemeente ook wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ik wil juist dat hij niet thuis slaapt. Mogelijkheden genoeg. Maar ik ben alleenstaande ouder met 24/7 de zorg voor mijn kind.
Ik weet ook dat hij het niet eng zal vinden om niet thuis te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik zeggen: volg de tip van InekevL!
kijk eens bij zomerkampen.net, hangt er natuurlijk ook vanaf waar je woont, hoe dichterbij des te goedkoper het wordt natuurlijk omdat je dan minder reiskosten hebt!
succes met zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
YMCA Vakanties organiseert ook zomerkampen voor kinderen vanaf 6 jaar. Voor mensen met een minimuminkomen geldt een kortingsregeling. De vakanties voor kinderen van 7 jaar kosten € 235,- maar dan heb je wel vijf dagen all-inclusive