Waarom wilt mijn kindje van 1 jaar haar eten aan mij geven tijdens het eten?

Ze kan sinds een paar weken zelf eten, maar nu wil ze elke keer dat ik of mijn partner van haar vork eet en geeft ze de hond haar koekje enzo! Waarom is dat?

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat goed jullie antwoorden zeg!!! En zo snel ook!!! Ik heb daar nou nog nooit over nagedacht, inderdaad ze doet ons na!!!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

heel simpel, ze doet jullie na!!
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Schattig toch, ze doet jou na!! Dan doe je net of je een hapje neemt, dan zeg je: mmmm, lekker, en nu hapje voor ...(naam kindje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat is omdat kinderen nog zo onbedorven zijn dat ze graag uitdelen. PLUS: jij geeft waarschijnlijk ook weleens een stukje van je koekje of een hapje van je bord aan haar, dus ze doet je na, jij bent haar voorbeeld hierin:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja jullie doen het voor zij of hij doet het na
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Menselijk gedrag wordt overgenomen door nabootsing

Kinderen kunnen al van jongs af aan andere mensen imiteren. Sommige baby’s van enkele uren oud zijn al in staat simpele dingen van volwassenen na te bootsen zoals de tong uitsteken of de mond opensperren.

Talloze vaardigheden leert een kind door af te kijken bij anderen. Volwassenen doen iets al dan niet opzettelijk voor en het kind doet na. Ook manieren van doen worden door kinderen overgenomen. Een kind zal bijvoorbeeld een pop op dezelfde manier aankleden zoals mama bij het kind doet. Ook woorden en gebaren zijn kopieën van wat het kind in de omgeving opvangt.

Vooral de ouders zijn de belangrijkste mensen in dit proces. Wat ouders doen, is dan ook veel belangrijker dan wat ze zeggen. Kinderen gaan zich in grote mate identificeren met de ouders. Ook het overnemen van de sekserol, is hier een belangrijk aspect.

Wanneer kinderen ouder worden, zullen ook de leeftijdsgenoten, de juf of meester en andere personen belangrijk zijn in dit proces.

Kijk voor nog veel meer info eens hier:
http://www.kindengezin.be/Ouders/Peuter/Ontwikkeling/default.jsp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, het is net Monkey See, Monkey Do.
Het is kopieergedrag!!!!
Het is niet schadelijk, geniet er gewoon van