is 28 jaar oud?

sinds op m'n 18e voel ik me ontzettend oud en dat heb ik nog steeds!
en ik woon begeleid en begeleiders doen net alsof ik morgen dood gaat en ik begraven wordt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

28 is jong. Toen ik 13 was vond ik iemand van 42 echt stokoud. Nu vind ik zo iemand nog jong. Oud is dus heel erg betrekkelijk. Maar 28 is nog hartstikke jong hoor. Er ligt nog een heel leven voor je, vol met alle mogelijke ontwikkelingen. Probeer het maar leuk te maken. Je hebt nog zoveel mogelijkheden. Als je het omgekeerde van 28 hebt bereikt, dus 82, dan mag je hier weer vragen of dat oud is en misschien is de wetenschap dan zo ver gevorderd dat je ook dan niet oud gevonden wordt. Ik wens je een zonnig leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

nee,
mijn moeder is 36 dan zou zij echt bejaard moeten zijn, terwijl zij vaak jong word genoemd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aw, bless you... :)
ik ben 28 en ik voel me jong.
mijn leven begint net leuk te worden nu

Toegevoegd na 36 seconden:
en nee 28 is niet oud.
13 jaar geleden
Oud?? Natuurlijk niet!!

Je bent pas oud als je 90+ bent.

Ik ben 44 en voel me vaak nog 16 ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee als jezelf gaat vergelijken met iemand van 60 ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien de gemiddelde levensverwachting van de Nederlander tussen de 78 (mannen) en 82 (vrouwen) jaar ligt ben je niet oud!

Toegevoegd na 45 seconden:
Bovendien: je bent zo oud als je je voelt. (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw perceptie is dat het oud is. en dat komt waarschijnlijk of omdat je je veels te oud gedraagd, of omdat je met jonge(re) mensen omgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt, ik snap je gevoel wel, omdat je begeleiders niet met jou aan perspectief-ontwikkeling doen.
Ze zijn met je bezig over hoe je je hier en nu moet gedragen en om moet gaan met je spullen en je geld enz. enz.
Maar ga eens met ze fantaseren over hoe het over tien jaar voor je zal zijn. Dan kan je misschien op jezelf wonen, en ergens leuk werken. Of een partner vinden. Of een leuke vakantie hebben met andere jonge mensen.(van ook rond de 30).

Ik snap je gevoel goed.
Denk zelf eens aan de toekomst en praat er met je begeleiders eens over.
Vraag ze eens uit over de laatste vakantie die ze zelf hebben gehad, en of dat leuk was.

Schrijf je voorlopig in op een begeleide groepsreis voor volgend jaar, dan heb je een lichtpuntje om naar uit te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leef nu het kan en geniet van het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent zo oud als dat je je voelt. Het is maar hoe je oud zijn beziet. Voor een kind van 3 ben je inderdaad oud. Voor een persoon van 80 kom je net om het hoekje kijken.
Misschien hangt het er vooral vanaf hoe je zelf er mee omgaat. zo behandelen andere je ook vaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd is relatief. Er zijn in de wereld kinderen van 1 die al oud genoemd kunnen worden, en 50-ers die de kinderschoenen net ontgroeid zijn, if at all.

Don't worry over oud en jong, vergeet de tijd en geniet van elk momen!

Toegevoegd na 13 seconden:
t... ;)