Zitten er genoeg sporen voor een leuk spel in de doos van de Duplo trein?

Als cadeau krijgt mijn dochter binnenkort de Duplo trein.

https://www.dreamland.be/e/nl/dl/lego-duplo-10874-stoomtrein-111491?gclsrc=aw.ds&&s_kwcid=AL!6321!3!389812884413!!!u!1282361601251!&gclid=CjwKCAjw7--KBhAMEiwAxfpkWOlCmGjUQzqOkg5EqST6wNWX4f2NM_5Kq-o36H96arUs0-1xsXMWmhoCp94QAvD_BwE

De set heeft 16 stukken rails. Is dat genoeg of ben ik genoodzaakt uit te breiden? Hoeveel stukken rails zijn er 'nodig'?
Ik twijfel tussen de Duplo trein of een houten treinset, met gelijkaardige prijs maar meer rails

2 jaar geleden
in: Kinderen
1.5K
Abcde
2 jaar geleden
Lees hier de reviews https://www.bol.com/nl/nl/p/lego-duplo-stoomtrein-10874/9200000089180732/?Referrer=ADVNLGOO002072-HWOHFAR42DH6M-472752552604&gclid=EAIaIQobChMInZe8jvqy8wIVKUaRBR3ZRwmxEAAYAiAAEgIoFfD_BwE
Er wordt door verschillende mensen aangeraden er uitbreidingsets bij te kopen.
ronron1212
2 jaar geleden
16 rails is een klein rondje hoe meer rails je koopt hoe grotere het kan worden.
Ritsuka
2 jaar geleden
Je kunt alleen ovaaltje maken met de standaard doos. Tip: op Marktplaats of in een Legowinkel met 2ehands Lego en Duplo kun je goedkoop extra spoor vinden.

Antwoorden (2)

Met de rails in deze doos kun je een rondje (ovaal) maken waar de trein over kan rijden. Of een lang stuk met slingertjes waarop de trein heen en weer rijdt. De trein kan ook achteruit. Voor jonge kinderen die het fenomeen trein-rijdt-op-rails nog niet kennen is dat eerst voldoende. Ze moeten vaak ook nog leren dat ze niet zelf steeds over de rails kruipen waardoor alles weer los gaat. Een overzichtelijk rondje is dan wel zo handig, neemt bovendien niet de hele woonkamer meteen in beslag en kan eventueel ook op tafel worden opgebouwd, zodat je kind er niet overheen loopt of kruipt.

Het is bijna december, altijd een moment van nieuwe cadeautjes. Dan zou je eventueel een uitbreiding in de vorm van brug of wissels kunnen geven.

De duplo trein kan voorzien worden van batterijen en maakt dan licht en geluid, reageert op bepaalde tegeltjes in de rails en gaat vanzelf rijden als je m even aanduwt. Houten treinen doen dat niet, die rijden als je duwt en staan stil als je niet meer duwt (tenzij de trein vanaf een brug naar beneden roetsjt).
2 jaar geleden
Een rondje met de Duplo trein is leuk maar daar ben je snel op uitgekeken is mijn mening.
Sterk en onverwoestbaar is het zeker.
Bijgevoegd plaatje van de trein hebben wij, wel een iets oudere versie voor de kleinkinderen met een krat vol met houten rails,kruisingen,bruggen,boompjes,beestjes etc....de hele kamer staat op zijn kop maar de kinderen zijn er weg van.
De locomotief heeft plastic wieltjes met rubberen bandje die genoeg grip hebben om plm.8 wagons te trekken.
Maar ieder zijn keus...
Toegevoegd op 05 oktober 2021 11:44: afbeelding
Plaatje bij antwoord