Kunnen pasgeboren baby's al dromen?

Als ze net geboren zijn, hebben ze nog geen echt besef natuurlijk, maar tijdens het slapen lijken ze wel te 'dromen'.

3 jaar geleden
in: Kinderen
2.6K

Antwoorden (1)

Alhoewel baby’s veel meer uren REM-slaap hebben, is er volgens onder andere psycholoog David Foulkes nog geen sprake van levendige en beeldende dromen. Ze zouden nog niet genoeg ‘beelmateriaal’ in hun hoofdje hebben om die gehele REM-fases te vullen met beeldende dromen. Interessant toch? Wanneer ze dus wel dromen, is dat totaal niet zoals volwassenen of oudere kinderen, maar bestaan de dromen uit korte vlagen over eten, warmte, drinken en knuffelen. De dromen gaan dus meer over de basisbehoeftes, en bestaan niet uit hele verhalen met specifieke volgordes.