Muggenbeten voorkomen

Me jongste zoon is de enige in ons gezin die word aangevallen door muggen. hoe kan ik dit voorkomen...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen

Het beste antwoord

spul met deet er in gebruiken, en een klamboe rond z'n bed.
heb er pas een gekocht bij de xenos.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Er zijn speciale apparaatjes voor in de handel waar door de muggen weg gejaagd worden.
het apparaatje zend een hoge frequentie uit waar door de muggen weg gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag ergens een advertentie voor polsbandjes met muggenwerende stof. Als je interesse hebt kan ik de advertentie misschien nog wel achterhalen. Het lijkt mij ideaal, niks smeren of spuiten, gewoon een bandje om.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb het even opgezocht. Kijk op MosquitNo.nl. Je kunt de bandjes bestellen, maar ze schijnen ook gewoon in de winkel te koop te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klamboe om zijn bed. Vind hij dit niks doe dan een hor voor het raam.

Gebruik muggenspray of wat anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in de buurt van je huis ergens een notenboom hebt staan pluk dan wat bladeren met steel en zet deze in een vaas met water naast je bed.
In de bladeren zit een of andere geur waardoor ze wegblijven.
Wij hadden vroeger een grote notenboom naast ons huis en mijn moeder zat er altijd onder.
En het was vrij van muggen
Helaas zie je de notenbomen niet zo veel meer ,maar wij hadden het als kind op de slaapkamer staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bescherm onbedekte lichaamsdelen (gezicht, handen en enkels) met insectenwerende middelen. Middelen met diethyltoluamide (DEET) zijn het meest effectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn huisarts adviseerde ooit om mijn dochter vitamine B te geven; je lichaamsgeur verandert daardoor; muggen schijnen dat niet zo lekker te vinden. Vitamine B is een in water oplosbare vitamine; het teveel plas je gewoon uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij moeten ze ook altijd hebben! Ik heb waarschijnlijk zoeter bloed dan mijn zoon en man want die hebben er zelden last van. :) Bij mij helpt "Autan" erg goed. Het is een stick en die breng je aan op je armen en nek/hals, schouders enz. overal waar die krengen graag prikken.
Het werkt 8 uur lang en dat is wel zo prettig als je slaapt.
Ik kan nu zelfs op een warme zomeravond `s avonds op ons terras zitten bij de vijver en met een citronellakaars op tafel! Kon ik nooit voordat ik Autan ontdekte.
14 jaar geleden
Ik kreeg vroeger een citroengeranium op mijn kamer en daarna had ik geen mugge beten meer en hij geurt heerlijk naar citroen als je over de blaadjes wrijft.Muggen hebbben een hekel aan citrus en je kunt ook citrusolie kopen.
Maar dat komt dan weer op de huid en liever niet als het niet nodig is. Door de huid kan weer een deel in de bloedbaan komen met alle eventuele vervelende gevolgen (allergische reacties van dien)
Een plant kan alleen maar bijdragen tot wwn gezonder millieu.