hoi allemaal ik heb dik taai snot in mijn neus maar het gaat er niet uit en ik heb al geprobeerd om te stomen werkt ook?niet alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Kinderen
4.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spoelen met zout water . Dus water koken heel veel zout in oplossen ( afkoelen :):) en dan opsnuiven sterkte er mee .
Ivana
9 jaar geleden
Spoelen met zoutoplossing, eetlepel op een halve liter.
Je kunt het naast opsnuiven ook in je neus gieten of iets minder, met een pipet erin doen en doorlaten lopen. Dat is echt vies, maar helpt stukken beter dan neusdruppels. Er bestaan zelfs pipetjes met zoutoplossing voor baby's om in de neus te doen, dus het is een zeer gebruikelijke methode voor een dichtzittende snotneus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank julie wel zal ikk proberen

Antwoorden (3)

Haal bij de drogisterij of apotheek een neusspray, bijvoorbeeld Otrivin, dit werkt slinkend op de slijmvliezen, waardoor het snot makkelijker te verwijderen is. Lees voor gebruik de bijsluiter. Gebruik dit niet langer dan 10 dagen achter elkaar. Je kunt dit ook combineren met stomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima antwoord, al zou ik adviseren het niet langer dan 5 tot 7 dagen te gebruiken.
Het officiële advies is maximaal 5 dagen aangezien daarna al tekenen van afhankelijkheid optreden. Mijn advies naar mijn patiënten toe is meestal maximaal 7 dagen, maar 10 is dus eigenlijk wel wat lang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je aanvulling Flipjeboot. Korter is natuurlijk altijd beter, ik lees net op de site van de apotheek ook dat dit tegenwoordig 7 dagen is, vroeger was dat 10 dagen. Maar inderdaad door de afhankelijkheid die hiermee gekweekt kan worden, is dit ook veel beter.
xylometazolinehydrochloride
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de goedkoopste manier om dit soort problemen op te lossen wat ik altijd geleerd heb is om zeezout op te lossen in water en hier met een 10cc spuitje regelmatig de neus mee te spoelen, waarschijnlijk is het helemaal uitgedroogd en moet het opnieuw hydrateren. en dan is het een kwestie van goed de neus snuiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Kan ook met gewoon keukenzout hoor!