wat is een normaal vetpercentage voor jongens van 13 jaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
8.7K
fremar
10 jaar geleden
Daar vind ik geen gegevens over:maar je kan het hier zelf berekenen:
http://www.vetpercentage.com/vetpercentage-meten-met-meetlint-en-weegschaal/
Ritsuka
10 jaar geleden
Je bent 13, daar moet je je niet druk over maken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kind van 13 mag dat natuurlijk zelf hier niet vragen........

Antwoorden (1)

Dat is voor kinderen van 13 jaar niet gegeven.
Daar hoort een kind namelijk niet mee bezig te zijn.
Tenzij het om een echt heel dik kind gaat.
Maar dan moet je naar de huisarts en die verwijst je door.

Maar even in het algemeen:
Vooral de plaats waar het vet zit, bepaalt in grote mate hoe ongezond je bent. Daarom moet je bij de huidplooimeting ( de beste manier!) om het vetpercentage te bepalen ook op vier plaatsen meten en niet slechts op een.

Voor mannen in de leeftijd van 17 tot en met 29 jaar geldt een gezond vetpercentage van 10% tot 15%. Voor vrouwen in dezelfde leeftijd is dat een percentage tussen de 20% en 25%.

Maak je je zorgen over je vetpercentage raadpleeg dan eerst je huisarts voordat je zelf maatregelen neemt. De huisarts kan je adviseren hoe je aan je vetpercentage moet werken en of het wel echt nodig is.