mijn zoon heeft kort haar en komt telkens thuis met luizen en geen enkel product lijkt te helpen mischien iemand een raad van tante kaat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
7.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doet de school ook genoeg aan preventie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij verkopen veel Tea Tree Oil ...
Druppeltje achter t oor houd luizen weg zeggen ze ...

Antwoorden (4)

Kammen kammen kammen 2 keer per dag en minstens 2 weken achter elkaar. Producten zijn helemaal niet nodig.

Als u luizen of neten in het haar ontdekt, moet u al het haar vanaf de huid zorgvuldig uitkammen. Daarmee verwijdert u de luizen en is de kans dat u anderen besmet al sterk verminderd.
Omdat achtergebleven neten later kunnen uitkomen, moet u het kammen twee weken lang elke dag herhalen. Twee weken kammen is het belangrijkst en is op zich voldoende om de luizen te bestrijden.
Het haar kammen als het nat is, eventueel met een crèmespoeling of antiklittenshampoo, is het gemakkelijkst.
Na gebruik de kam goed reinigen met water en zeep.
Vastgeplakte neten kunt u eventueel losweken door een doekje met azijn op het haar te deppen.
Alleen kammen werkt even goed als kammen in combinatie met een antiluizenlotion (met malathion of bij voorkeur dimeticon). De wasbeurt herhaalt u na zeven dagen. Ook hierbij moet u het haar 2 weken lang dagelijks kammen.
De kam (en lotion) kunt u kopen bij de drogist of apotheek. Het heeft geen zin de lotion uit voorzorg te gebruiken.
Wassen van kleding (jassen, sjaals en mutsen), beddengoed en knuffels is niet nodig. Als u goed kamt is dat voldoende, zo blijkt uit onderzoek.

Lees alles in de bron

Toegevoegd na 55 seconden:
Oja en welke kam: "Omdat u luizen of neten vaak niet goed kunt zien, moet u het haar controleren met een fijntandige kam (stof- of luizenkam) boven een wit papier of een witte wasbak. Alleen kijken, zónder kammen, is niet toereikend."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar mijn zoon is 3 en half welk lotion is het beste dan en ja hij heeft super kort haar je kan het haast niet vastpakken zo kort is het komen luisen niet meestal op lang haar voor warmte en ik kan heel vaak hoor bij iedereen in mijn gezin maar wij hebben het nooit enkel hij en ik blijf kammen maar er blijven er altijd komen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft geen lotion te gebruiken. Gewoon haar wassen en kammen MET een hele goede kam van de apotheek. Twee keer per dag en twee weken achter elkaar. Dan moet het weg zijn. Vraag advies aan een luizenmoeder hoe je moet kammen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het filmpje gezien in mijn bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook altijd met een luizenkam gewerkt. Heel veel kammen, elke dag. Geheid succes.
Olie en azijn tegen luizen
Natuurlijke remedies hebben ongeveer hetzelfde werkingsmechanisme als de nieuwe producten die de luis uitdrogen en verstikken. De remedies op basis van olie -die men op het haar moet aanbrengen- hebben redelijk veel succes bij het grote publiek. Olijfolie, monoï-olie en kokosnootolie zijn hiervoor de meest aanbevolen oliën.

Maar er is inmiddels wel een hele nieuwe generatie anti-luizen lotions en shampoo's die prettiger zijn in het gebruik.

Luis in je haar? Kammen maar!
Dat is de boodschap die de overheid wil meegeven aan basisscholen, kinderopvang en ouders van schoolgaande kinderen.

Volgens het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
is het wassen van beddegoed en knuffels - wat lang is aanbevolen - niet meer nodig.
Uit onderzoek blijkt duidelijk dat er onvoldoende bewijs is dat dergelijke maatregelen effectief zijn. Luizen worden hoofdzakelijk via haar-haarcontact overgebracht.

In de nieuwe richtlijn wordt de nadruk gelegd op het kammen,
eventueel in combinatie met een behandeling van het haar met een antihoofdluismiddel.
Sinds enige tijd zijn in Nederland nieuwe antihoofdluismiddelen beschikbaar met als werkzaam bestanddeel dimeticon (een silicoonachtige stof). Dimeticon zorgt ervoor dat de hoofdluizen door een tekort aan zuurstof sterven. De werkzaamheid van dit middel is onomstreden en er ontstaat ook geen resistentie.

Maar omdat luizen dus voornamelijk via haar-haarcontact worden overgebracht
is het heel belangrijk om scholen, sportclubs etc. bij de bestrijding te betrekken en er voor te zorgen dat iedereen er wat aan doet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sterver neten ook aan vestikking of enkel de luizen
Het anti hoofdluismiddel zal best wel zijn werk doen,maar dan ben je er nog niet.
Alles waarmee hij met zijn haren in contact komt,moet of gewassen worden of 24 uur in de vriezer als het vele wassen te veel wordt.
De kans op herbesmetting is groot als dit niet gedaan wordt,maar ook als kinderen bij hem in de klas niet behandeld worden,de jassen hangen tegen elkaar en de luizen kruipen over en zo heb je weer een herbesmetting of je moet zijn jas in een plastic zak ophangen.

Toegevoegd na 52 seconden:
Vergeet ook het beddengoed niet te wassen.

Toegevoegd na 2 minuten:
correctie:
Het beddengoed wel te wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry maar je loopt echt heel erg achter! Die tijd moet je besteden aan kammen! Wassen van kleding (jassen, sjaals en mutsen), beddengoed en knuffels is niet nodig. Als u goed kamt is dat voldoende, zo blijkt uit onderzoek.
http://www.thuisarts.nl/hoofdluis/ik-heb-last-van-hoofdluis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin,ik heb er juist heel veel ervaring mee gehad en weet onderhand echt wel hoe je dit moet uitroeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja nieuwe onderzoeken en inzichten zeggen natuurlijk helemaal niets als je ervaring hebt.... Je mag alles wassen als dat maar niet ten koste gaat van de tijd die je aan kammen had moet besteden. Die luizen overleven helemaal niet zonder bloed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuwe inzichten? of juist hele oude? Kammen zonder luizenmiddelen zorgt ervoor dat luizen minder snel weer terugkomen.
Vergelijk het met met uitzieken versus antibiotica (hoewel dat voor zover ik weet niks met luizen te maken heeft)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot twee jaar geleden werd dit advies inderdaad gegeven om alles uit te wassen. Echter heeft dit niet zijn effectiviteit bewezen. Het is erg veel werk tegenover het effect wat het geeft. Twee keer per dag kammen is minder tijd- en energierovend en het meest effectief. Luizen kunnen inderdaad niet zonder bloed, maar kunnen wel twee dagen overleven zonder nieuwe gastheer.
Wij gebruiken overigens dimeticon als middel tegen luis. Het werkt niet chemisch maar dood ze door verstikking. Verder zit er ook een oplosmiddel in zodat eventuele neten makkelijker loslaten. Maar daarnaast moet je blijven kammen. Als een week lang geen nieuwe luis word aangetroffen kun je pas zeggen dat je luisvrij bent. Maar als niet iedereen op school dat doet is herbesmetting zeer eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is TWEE weken omdat de levenscyclus van een luis twee weken is. NOOIT stoppen voor je minstens 2 wk gekamt hebt zodat je ook alle babyluisjes te pakken hebt VOOR die weer nieuwe luizen gaan maken.
Als hij dat voornamelijk vanuit school meeneemt naar huis dan kan zo'n luizenzak voor zijn jas ook wel uitkomst bieden. Het is gewoon zo'n zak, ben even de naam kwijt waar je ook bijvoorbeeld een kostuum in bewaard, alleen is dit kleiner voor kinderen bedoeld.

En alles wassen inderdaad, dus ook bedlinnen etc.