welke invloed heeft het hebben van borstinplantaten op de borstvoeding?

en dan bedoel ik niet dat je het misschien niet geven kan maar dat het misschien nadelige gevolgen voor de kwaliteit van de melk heeft of dat de baby eerder allergieen etc bijvoorbeeld heeft omdat ie zo toch iets van schadelijke stoffen binnen krijgt.

(ik heb nml zoiets gehoord maar kan hier zelf niets over vinden)

Toegevoegd na 8 minuten:
iMplantaat dus:)

Toegevoegd na 6 dagen:
maar niemand iets gehoord of gezien op internet of op de televisie?
mijn moeder zou zoiets gezien hebben bij kassa o.i.d. op tv, zou te maken hebben met meer verkouden of minder weerstand of iets met allergieen....dat weet ik dus niet meer en kan dus ook helaas niets hierover vinden....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
2.1K

Het beste antwoord

Als er niks mis met je implantaten, dus lekken niet, zouden ze de kwaliteit niet moeten beinvloeden.

Borstvoeding is het beste wat je je kindje kan geven. De Wereld Gezondheids Organisatie(WHO) adviseert 2 jaar borstvoeding te geven. Het is juist heel goed tegen allergieen en obesitas maar geeft geen garantie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Borstvergroting

Bij een borstvergroting wordt er een zoutwater- of een siliconenprothese onder de borstklier of achter de borstspier geplaatst. Er wordt daarvoor een snee gezet onder je borstplooi, in je oksel of ter hoogte van de tepelhof.

Bij een snee onder de borstplooi of in je oksel wordt de prothese direct achter het klierweefsel geplaatst. De melkkanaaltjes en belangrijkste zenuwen zullen dus waarschijnlijk niet doorgesneden worden.
Maar als er een snee gezet is ter hoogte van je tepel of tepelhof, dan is de kans groot dat er wel melkgangen geraakt zijn en dan kunnen dus ook een aantal melkkanaaltjes beschadigd zijn. De kans dat je dan voldoende melk voor je baby kunt produceren wordt dan echt een stuk kleiner.

Sommige vrouwen zijn bang dat de prothese kan gaan lekken in hun borst. De vraag is dan ook natuurlijk of de siliconen of het zout kwaad kan voor je baby wanneer die stoffen in de melk lekken.

De moleculen van de siliconen die in borstimplantaten gebruikt worden zijn echter te groot om binnen te kunnen dringen in de melkproducerende cellen. Bovendien lossen siliconen niet op in water en dus is het vrij onwaarschijnlijk dat siliconen in de melk terecht zullen komen, áls de siliconenimplantaten al zouden kunnen lekken. Een gelimplantaat lekt niet, maar kan wel minuscule deeltjes uitzweten. De effecten daarvan zijn onbekend.

Zouten, en ook de zouten die gebruikt worden in zoutwaterimplantaten, komen van nature al voor in je lichaam. Dus als een zoutwaterprothese zou gaan lekken, dan is de kans klein dat dit problemen oplevert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima.
Maar ik blijf het een eng verhaal vinden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eng... ? Vooral kans van een grote teleurstelling voor het kind, dat een overvloed aan melk verwacht van zo'n enorme borst! Nee, serieus... prima antwoord van Pelle. +'je Zonder echte betrouwbare literatuur hieromtrent te hebben gelezen, kan ik me voorstellen dat siliconen die uit implantaten lekken t´coh voor problemen kunnen zorgen. Het is bewezen dat lekkende implantaten (recentelijk zo'n schandaal geweest) voor siliconen in het bloed kunnen zorgen. Het is dan niet ondenkbaar dat deze siliconen in de melk terecht kunnen komen.
Een andere vraag is of dit een nadelig effect op het kind kan hebben. Ik vermoed dat evt siliconen via moedermelk absoluut niet opgenomen zullen worden in de darmen van het kind en gewoonweg uitgepoept zullen worden. Nogmaals: geen literatuur hierover gelezen! Allemaal zelf beredeneerd uit eigen kennis, vandaar ook geen volledig antwoord.
Volgens mij hebben borstimplantaten geen invloed op de kwaliteit van moedermelk. Als de borstimplantaten gaan lekken of lek zijn dan zal de kwaliteit van moedermelk uiteraard afnemen, zelfs schadelijk zijn voor het kind als ook voor jezelf.