Als er een satestok (of iets anders dat scherp is ) voet ingaat van een 2 jarige, is dat dan erg gevaarlijk?

en ook bv als het er bijna aan de andere kant uitgaat. gaat dit weer over of het kind hier echt last aan overhouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.3K

Het beste antwoord

Ik zou er sowieso een dokter naar laten kijken om het goed te laten ontsmetten. Als het een vies houtje was, moet het kindje een tetanusprik. Tetanus is gevaarlijk.

Het kan gaan ontsteken als het niet goed verzorgd wordt, maar over het algemeen geneest dit soort wonden wel weer.

Het doet wel erg pijn als je het belast, ik kan me voorstellen dat het kleintje een tijdje lang niet lekker kan lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het grootste gevaar bij een pin-voorwerp is infectiegevaar.
Wb interne beschadiging is de kans niet zo groot op blijvende schade.
Wel even naar de dokter voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het bijna aan de andere kant eruit komt is het zeker wel heel verstandig naar de eerste hulp te gaan, nu zit in de voet geen vitale organen ..maar wel pezen en zenuwen die kunnen ook beschadigen, een sate stok kan ook splinters achterlaten en deze kunnen voor een nare ontsteking zorgen..
ga voor de zekerheid langs een arts, deze kan de situatie beter inschatten dan wij..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf ook eens een takje in mijn hand gehad...
heb 2week lang een ontstoken hand gehad met vreselijke pijn
ik zou naar de dokter gaan want als er wel splinters zijn overgebleven, dan kan ik je garanderen, dat is geen pretje :(