Slechte ouder wanneer je je kind niet laat enten?

Ik maal al weken met de vraag of ik mijn zoontje van 3 jaar zal laten enten. Zelf ben ik 31 weken zwanger en heb de prik niet genomen. Ik wil mijn kind niet enten is ons besluit. Ben ik nu een slechte ouder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Het beste antwoord

Volgens mij ben je een goede ouder als je naar eigen eer en geweten handeld. Je zal zelf de keuze moeten maken om je kind wel- dan niet in te laten enten. Heel veel mensen laten hun kinderen niet enten om religieuze redenen. Als dit allemaal "slechte ouders" zouden zijn dan zou de kinderbescherming handen vol werk hebben.
Succes prima moeder Ook straks met je volgende
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, wijze ouder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kunnen wij niet over oordelen.

En jij zal hier wel je redenen voor hebben om dit niet te doen, als jij maar in het reine kan komen met je geweten als dit later toch grote gevolgen zal hebben voor jullie of het kind.

Iedere ouder denkt te doen wat goed is voor het kind!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee hoe je het als ouder doet dat kan ik hier van achter me laptop niet bepalen door vier regels tekst niet bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierop kan niemand je veroordelen. Jij maakt de keuzes voor je kind omdat je kind niet zelfstandig kan handelen. Of het wijsheid is dat is de vraag. Stel dat je kind niet greend is dan bestaat er een reëels kans dat hij ziek wordt met een zeer ernstige ziekte dan vergeef je het jezelf nooit. Relatief worden veel minder kinderen ziek na enting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn kids zijn nu ziek 3 en 5 jaar vandaag belt dokter ik hoop op de m griep zodat ik dan maandag niet hoef de enten !ik wil ook geen injectie in haar lijfje spuiten het is en blijft een milde griep wat ik lees !Maar je weet nooit waar je goed aan doet maar hier word ook niet geeint!
Ben waarschijnlijk toch al te laat omdat ze nu ziek zijn of het de mex griep is hoor ik vanmiddag
als het het is valt het reuze mee allemaal hoge koorts veel hoesten maar af en toe willen ze toch een spelletje doen

succes met je beslissing!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan of je een weloverwogen en geïnformeerde beslissing hebt genomen, of alleen handelt uit een vaag gevoel van 'oeh wat eng'.

Maar dat geldt voor ouders die hun kind wél laten vaccineren net zo goed als voor mensen die dat niet doen. In beide gevallen is het goed om te weten *waarom* je het besluit om wel of niet te vaccineren neemt, en dat besluit te baseren op betrouwbare informatie.

Heb je bijvoorbeeld advies ingewonnen bij een arts? Het maakt nogal uit of je voor je kerngezonde kind het risico van vaccineren hoger acht dan het risico van niet vaccineren, of dat je je al door een recente longontsteking verzwakte astmatische kind niet laat vaccineren omdat je je bang hebt laten maken door complottheorieën over nanochips.

Als het gaat om de gezondheid van je kind, mag je kritisch zijn. Sterker nog, dat *moet je. Je kind kan zulke beslissingen immers niet zelf nemen. Zolang je maar niet doorslaat naar het andere uiterste op basis van de indianenverhalen die op internet rondzwerven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haai, ik heb ook weken lopen dubben of ik me dochter van bijna 2 zou laten enten. Ik heb voor mezelf besloten om het niet te doen ik vind dat er te weinig bekend is over de bijwerkingen op lange termijn. Ik ben ook van mening dat het lichaam het ook nodig heeft om bepaalde antistoffen aan te maken. Ik mag zelf niet geent worden omdat ik 13 weken zwanger ben, al zou het wel mogen zou ik het nog niet laten doen, ze weten niet wat het met je kindje doet dus nee je bent in mijn ogen zeker geen slechte moeder, in tegen deel een die alles goed overweegt voor haar kind maakt je een betere moeder. Succes met je zwangerschap en je zoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw besluit is jouw keuze! Doen waar je je het beste bij voelt voor je kind, dan ben je een goede ouder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind uw besluit niet verstandig omdat de risco erg groot is dat u en uw kind toch besmet word met de mexicaanse griep allis wat je op internet kunt vinden is niet waar ik geef u als advies ga eens kijken op de site van rivm die kunt u vertrouwen op de juiste informatie ik ben zelf moeder van een baby die is 8.5 maand oud maar wij hebben besloten om hem wel in te laten enten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn ook de hele tijd aan het dubben hierover. In eerste instantie denk ik niet doen, want de vaccinatie is helemaal niet getest voor kleine kinderen dus weet je niet wat het met ze doet. Aan de andere kant denk ik dat wanneer je het niet doet en het gaat echt mis, dan zou ik me heel schuldig voelen. Eigenlijk is geen enkele keuze die je maakt, goed wanneer het mis gaat. Je voelt je schuldig bij geen vaccinatie, maar ook bij wel een vaccinatie. Het enige wat je kunt doen is je keuze weloverwogen maken...hoe je dat moet doen weet ik ook niet...
Het is eigenlijk een soort risicomanagement. Wat is de kans op overlijden bij geen vaccinatie en wat is de kans op overlijden bij wel een vaccinatie. Dat wat de kleinste kans heeft moet je doen. Als je zelf geen kind hebt, is dit een heel logische benadering. Echter nu je het voor je eigen kind moet doen, speelt gevoel een hele grote rol en blijft het een onmogelijke keuze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijzelf dezelfde vraag gesteld en ben gaan surfen buiten de NL sides. Hier is een link van YouTube waarop docters zich uitspreken. Deze moet je gezien hebben voor je een beslissing maakt. http://www.youtube.com/watch?v=k2x8S2a12UI