mijn dochter(15) heeft de mexicaanse griep gehad moet mijn zoon (net 4) nog worden ingeent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je dat je dochter het heeft gehad? Ben ik wel benieuwd naar. En ja, ik zou hem maar laten inenten. Is het wel zo dat je die griep maar 1 keer kunt krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is zo dat je die griep maar één keer kunt krijgen. En dat is maar goed ook, want anders zou vaccineren zinloos zijn.

Antwoorden (5)

Lijkt me niet per se nodig, als hij vatbaar was geweest had hij het ook al gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even met je huisje huisarts overleggen
Dat zijn zus het heeft gehad geeft hem geen bescherming, wel is hij blijkbaar niet erg vatbaar anders had hij het ook wel gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De inenting mag je pas over 2 weken halen, omdat ze nu zo moeilijk gaan doen om huisartsen al te willen vervolgen.

Maar om nu nog een prik te gaan halen heeft geen nut meer, want je dochter heeft het al gehad en heeft de besmetting al plaatsgevonden. Je zoon al kenmerken hebben gehad of vertonen want jullie allen zaten dus in de besmettingsbron.

Maar als je twijfelt contact opnemen met de huisarts.

Trouwens goed om te horen dat (helaas jouw dochter)deze griep heeft gehad en er toch bovenop is gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker even inenten hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker laten inenten! Dat hij nu geen Mexicaanse griep kreeg wil nog niet zeggen dat hij al een blijvende weerstand ertegen heeft opgebouwd. Misschien hebben jullie wel, door heel hygiënisch te leven, besmetting voorkomen.