Is de basdreun van mijn buurmans harde muziek schadelijk voor mijn baby?

Mijn buurman is een prima gozer hoor!
Ik schrijf dit dus niet om te klagen.
Hij houdt er van om in het weekend naar harde muziek te luisteren en ik heb daar geen last van.
Hij is nu weer lekker bezig, maar ineens vroeg ik me af of dit slecht is voor mijn slapende baby? Voor de hersentjes of zo?
Mijn baby ligt er wel heerlijk rustig bij, hij slaapt dus gewoon door die muziek heen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
2.2K

Het beste antwoord

Ze zeggen JUIST dat je bij een slapende baby (in ieder geval overdag) niet op kousenvoeten door het huis moet sluipen maar gewoon doen wat je moet doen, dus afwassen en stofzuigen ed.

Als je heel stil doet krijg je uiteindelijk kinderen die overal wakker van schrikken

Toen mijn oudste baby was en hij lag in de kinderwagen te slapen bij het consultatiebureau viel daar ooit een blikken emmer met wandelstokken (er was ook uitgifte van hulpmiddelen) om, op een stenen vloer, EEN KABAAL, onvoorstelbaar maar het kind verroerde zich niet. Dus als ze klein zijn en goed slapen krijg je ze inderdaad met geen kanon wakker.

Ik denk zelf wel dat CONTINU herrie (maar dat heb je niet volgens mij) niet goed is voor een klein kind. Ik heb zelf bijv bewust de radio uitgezet in die tijd zodat ze niet ALTIJD muziek op de achtergrond hadden.

Maar af en toe wat gedreun en muziek kan vast geen kwaad als het maar niet over de 80 decibel gaat
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal wel ok zijn dan :)
Hier in huis wordt ook gewoon geleefd hoor, ook als de baby slaapt. Maar dit is zo'n harde dreun die je ook voelt. En toen ging ik toch ineens even denken: zou dit wel goed zijn voor mijn kleintje?