kunnen baby's hoofdpijn hebben en hoe weet je dan dat ze dat hebben/waar zie je dat aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
14K

Antwoorden (3)

Tuurlijk kunnen ze dat alleen het is moeilijk te zien of te merken.

Net als volwassenen kunnen kinderen ook last hebben van hoofdpijn. De kleine kan last hebben van doffe pijn, maar ook van steken, kloppende pijn en pijn in het voorhoofd.

Oudere kinderen kunnen zeggen als hun hoofd pijn doet, baby’s kunnen dit niet. Het is daarom ook erg moeilijk om te zien of je baby hoofdpijn heeft.

Toch zijn er een aantal dingen waar je op kunt letten: je kindje trekt aan zijn oren, draaien hun lichaam, willen niet rechtdoor kijken en zijn ontroostbaar.

Zie verder de bron ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt wel: mijn zoon schudde met zijn hoofd en kneep zijn oogjes dicht bij lamplicht of fel zonlicht..en toen hij zich op zijn knietjes kon trekken ging hij heen en weer wiegen..helaas nam de dokter me pas heel laat serieus en bleek hij achteraf al vanaf een paar maanden jeugdmigraine te hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leek me ook idd logisch dat het kan (helaas) maar het herkennen he......op wat voor manier heen en weer wiegen bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van voor naar achter..soms bonkte hij zelfs met zijn hoofdje tegen het ledikantje..alsof hij het er uit wilde bonken..zo zielig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aaach, idd ja.
mijn meisje ligt meer te schudden met har hoofd, heen en weer dus. deed ze eerst nooit, geloof niet dat ze er last van heeft maar ziet er wel raar uit:)
Natuurlijk kunnen baby's hoofdpijn hebben.
Dan kan je merken aan dat ze moe worden en dingen niet lang kunnen vol houden en lang slapen.