Wat moet ik doen als ik net een hersenschuding heb gehad Kan ik dan tv kijken of niet???

Hallo ik was op de gym op school en toen viel ik ik weet niet meer hoe ik viel en wat er was gebeurt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1K

Antwoorden (6)

Theoretisch gezien kan dat, maar of het verstandig is: dat zou je aan je dokter moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met of na een hersenschudding kan je alleen maar rusten,liefst op een wat verduisterde plaats,en zeker geen tv kijken want dit maakt het alleen maar erger.
12 jaar geleden
ja dat kan, de tijd dat je in het donker plat moest liggen is voorbij, kijk niet te lang en neem je rust
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel maar het voornaamste wat je moet doen is rusten en luisteren naar je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is even totale rust nemen, dus geen computer, geen tv en niet lezen, dan ben je er het snelste weer bovenop.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger werd geadviseerd om bij een hersenschudding 6 weken plat te gaan liggen en zo min mogelijk te doen. Niet lezen, niet TV kijken, niet computeren, niet naar school.

Nu wordt geadviseerd om vooral goed naar jezelf te luisteren. Je kunt in principe alles doen, maar let goed op. Als je moe wordt, meteen stoppen. Als je hoofdpijn krijgt, lekker even gaan liggen. Behandel jezelf alsof je een watje bent, dan ben je er het snelst weer bovenop.

En als je het zeker wil weten, kun je het beste naar je huisarts gaan, die heeft er voor geleerd.