Jeudpuisten

Wat kan ik allemaal doen om van mijn puisten af te komen?
Ik gebruik al een scrub , ik drink groene thee em ga elke dag op de fiets naar school.
Wat is nov meer te doen wamt het gaat niet weg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
1.3K

Antwoorden (15)

als je een meisje bent moet je sowieso je makeup er elke avond afhalen.
verder kun je naar de huisarts gaan, die heeft een heel goed zalfje zodat het een stuk minder word of helemaal weggaat zelfs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens na wat je zoal eet. Te veel vet kan ook puistjes opleveren. Gewoon lekker gezond eten. Ook je gezicht elke dag goed schoonmaken. Geen zeep gebruiken op je gezicht. Gebruik een speciaal middel voor je gezicht en gebruik daarna een middel tegen puistjes. Clearasil is een goed middel. Suc6.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat eten en jeugdpuistjes iets met elkaar te maken hebben.
Natuurlijk kan het geen kwaad om op je eten te letten.
Geen varkensvlees, geen chips, en geen chocola.
Begin daar maar eens mee.
Verder........... accepteren dat je ze hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfde reactie als hierboven, het is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat eten en het krijgen van jeugdpuistjes iets met elkaar te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gek he dat het wel helpt dan.........
Je hebt heel veel manieren om er vanaf te komen er is er echter maar een die echt helpt als je veel jeugd puisten hebt. Ga naar de huisarts en zeg dat je alles hebt geprobeerd hij zal je dan waarschijnlijk doorverwijzen naar het ziekenhuis daar moet je een kleine medische keuring doen.
Als dat allemaal in orde is krijg je pillen mee naar huis. Die pillen zorgen ervoor dat je huid helemaal droog word. Waardoor je binnen 1.5 maand er meestal wel vanaf bent.
Het heeft wel een paar nadelen: je krijgt snel bloedneuzen en je verbrand heel snel. Vooral de bloedneuzen zijn echt heel vervelend.

Maar wie mooi wil zijn .......................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar een schoonheidsspecialiste, die kan je huid goed schoonmaken en je leren hoe je dat zelf kunt doen.
Verder kun je naar de huisarts gaan, die kan je een depper met Zineryt voorschrijven.

Als je een meisje bent kun je om de diana-pil vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tijdje elke dag een glas karnemelk en een nieuw hoes voor me kussen( zodat bacterien niet weer kunne toeslaan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist niet scrubben bij puistjes! Door het rossen op je huid wordt de talgproductie gestimuleerd, en moet het talg dus naar buiten en krijg je weer puistjes. Ik heb er zelf ook heel erg last van, al ongeveer 2 jaar. Ik gebruik nu een lijn van Clinique tegen acnehuid, en die helpt erg goed. Wel duur, maar zeker een aanrader. En anders zou ik vragen aan iemand die er echt verstand van heeft (schoonheidsspecialiste/douglas) wat het best is voor jou huid. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je hierboven een paar hele goede adviezen hebt gekregen. Maar mocht het toch allemaal niet helpen dan kun je naar de dermatoloog gaan. Ik weet niet hoe erg het bij jou is maar ik heb ooit gelezen dat als je hele extreme acne hebt een soort van laserbehandeling kunt laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vaak hebben mensen met puistjes een zink en B6 tekort. Verder je huid 's morgens en 's avonds reinigen met een milde(!!!) reinigingscrème, een lotion voor onzuivere huid gebruiken en een degelijke dagcrème. Ik ben zelf dr Hauschka gaan gebruiken enkele maanden geleden (heb zelf ook acne) en dat is tothiertoe de beste crème. (en ik ben al 5tal jaar op zoek....)
En NIET scrubben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benzoylperoxide werkt prima tegen puistjes, even informeren bij je apotheker of huisarts, en lees voor gebruik zorgvuldig de bijsluiter door.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik doe!!
Zolang je puistjes hebt niet om je uiterlijk geven ;)
Als iemand er iets van zegt zeg je dat niemand perfect is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet al veel. Het zijn de puberhormonen in je lijf die het je nu moeilijk maken.

Weet je wat ook kan helpen, behalve de goede tips hier? Goede en voldoende nachtrust, buitenlucht. Gezonde voeding.
En goed je gezicht reinigen na gebruik van make-up.
En er ook niet al te krampachtig over doen; het hoort bij je leeftijd en het gaat weer voorbij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriendin van vroeger had heel veel baad bij Aloë vera sap.
Haar moeder kocht dat altijd voor haar bij het reformhuis.
Ze ging er helemaal van over haar nek maar het werkte wel.
De puistjes verdwenen.
Misschien helpt het jou ook wel.En anders moet je proberen om zo normaal mogelijk te eten .Gewoon je dagelijkse groente en fruit eten en niet als die vette frituur dingetjes. En je gezicht dagelijks met water wassen. Mijn ervaring is om geen make up te gebruiken en het liefst ook geen dagcreme. Als je toch creme nodig hebt, gebruik dan gewoon een beetje dove of nivea en geen rozen creme of andere geparfumeerde creme s want die zijn nooit goed.
Gebruik ook geen uierzalf want dat slipt je poriën dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer een tijdje geen suiker/snoepgoed te eten. Kijk of het helpt. Chips en andere vette (fabrieks)etenswaar zijn ook niet goed voor je huid (lijf).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst en vooral beginnen met een gezichtsanalyse. Ofwel ga je naar een dermatoloog ofwel naar een schoonheidsspecialiste naar gelang wat je wil. Ik ben naar een dermatoloog geweest en die schreef mij antibiotica voor en dat mocht ik van thuis niet nemen voor "puistjes". Ik ben naar een schoonheidsspecialiste geweest en ben heel tevreden over mijn dermalogica producten.