mijn zoon (2 jaar) is rond de nieuwe en volle maan heel actief en wil niet slapen. Hoe zou dat komen? Gaat het nog over?

Het komt maximum 3 maal per maand voor telkens rond deze maandstanden. Op andere momenten hebben we geen problemen om hem in bed te krijgen of dat hij doorslaapt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is hij een weerwolfje hihi:$ sorry:p goeie vraag ik volg hem en +1 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in ieder geval is het voor ons als ouders niet leuk, we zijn uren wakker proberen hem bij ons te laten slapen en rustig te krijgen maar niets helpt, na 3 tot 4 u met hem wat rustig bezig te zijn lukt het dan toch eindelijk en slaapt hij rustig tot de morgen. Als hij slaapt wordt zijn 3 maanden oude broertje wakker voor zijn flesje en ben ik nog even wakker voor de kleinste. wij zijn wel heel blij dat de oudste niet jaloers is op zijn kleine broer en hem graag ziet en wil helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je goede verduisterende gordijnen of rolluiken?

Antwoorden (5)

Ik zou het nog een jaar aankijken en als het niet over is huisarts raadplegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom over een jaar pas.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou ik ook graag weten, een jaar is nog lang hij is net 2 jaar geworden deze week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Dit dan misschien over zal zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Il Zie jullie geen antwoord geven
Waarschijnlijk wordt zijn gedrag beïnvloed of gestimuleerd door bepaalde omstandigheden die met de maan te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan wel degelijk! ik heb er zelf ook veel last van rond en met volle maan kan ik snachts niet slapen, rusteloos op de dag etc. en met nieuwe maan is dat een tikje erger.

Toegevoegd na 54 seconden:
ik heb dat al vanaf kind zijnde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk door de invloed van de maan.
Mythes rond volle maan bevatten kern van waarheid.
Bij volle maan zijn kinderen meestal lastig en geraken, net als hun ouders, geïrriteerd. Meer dan 8 procent van de ouders had hier last van, tegen 6 procent op een 'normale' dag. Ook voelden veel mensen zich anders dan anders. De invloed van de maan op het leven op aarde is wetenschappelijk aangetoond en wordt bevestigd door ebbe en vloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Eb en vloed gebeuren twee keer per dag. Het is maar goed dat die invloed niet geldt voor het slapen.
De Maan heeft een enorme invloed op de mens, sommigen denken dat dit onzin is,maar kijk eens naar de invloed van de maan op het water op onze planeet: eb en vloed worden veroorzaakt door de maan. Verder heeft men ontdekt dat de diverse maanfasen ook een enorme invloed uitoefenen op de groei van gewassen.

Nu weet je vast wel dat een mens voor een overgroot deel uit water bestaat, dus lijkt het je niet waarschijnlijk dat ook ons lichaam zal reageren op de maan. Kijk maar eens naar de maandelijkse cyclus waar de vrouw mee te maken heeft en wat te denken van het Engelse woord LUNATIC dat een term is voor een gestes stoornis waarbij de lijder ervan gebukt gaat onder veranderingen in de gemoedstoestand onder invloed van de maan....Maanziekte dus!!!

maar Meest waarschijnlijke verklaring voor die slapeloosheid op nachten met volle maan lijkt me dan ook psychologisch.
Als hij een keer erg slecht slaapt, én dan merkt dat het volle maan is, sla je dat op als mogelijke verklaring voor zijn slechte slaap. Een volgende keer ben je dan ongerust of hij wel goed gaat kunnen slapen.

voor meer verklaringen kan je op volgende bronnen vinden

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja en dat geldt ook voor nieuwe maan