Kun je de zaden van te kleine papaver (slaapbol ) gebruiken om weer grote te kweken?

Ik heb de fout gemaakt om de nieuw (aparte kleuren) gekochte papaverzaden in bloembaklen te laten kiemen met als resultaat zeer kleine bloemen. Maar kan ik de weinige zaden die ik hopelijk krijg weer gebruiken om de oorspronkelijke grootte te kweken voor volgend jaar? Of worden die dan ook klein?

Picture for question
10 maanden geleden
in: Natuur
1K

Het beste antwoord

Het lag aan de omstandigheden, niet aan het zaad. Als je zaad van deze bloemen volgend jaar onder betere omstandigheden zaait, zullen de planten beter uitgroeien.
10 maanden geleden