wanneer bloeit en oogst je de pomelo?

de pomelo is een lekkere vrucht maar in welkemaanden bloeit die boom en wanneer oogst je hem?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
2.3K
Rieneke1
4 jaar geleden
Je oogst tussen sept en dec. Het is een kruising tussen pompelmoes en grapefruit, en in deze streken niet winterhard.

Antwoorden (1)

De pomelo is een boomsoort, die is ontstaan uit een kruising van pompelmoes (Citrus maxima) en grapefruit (Citrus paradisi). De pomelo komt oorspronkelijk uit Thailand en Maleisië en heeft zich van daaruit verspreid over China, India en Iran. In de achttiende eeuw werd de plant vanuit Azië naar de Caraïben gebracht door de Britse scheepskapitein Shaddock. De vrucht van de pomelo wordt in het Engels ook wel shaddock genoemd.

De pomelo bloeit verschillende keren per jaar. Wanneer je deze oogst hangt van het land af. In China bijvoorbeeld in september en oktober.
SimonV