Hoe krijg ik mos uit een gazon met kunstgras?

Ik heb sinds een paar jaar een gazon met kunstgras. Ook dat gras vervuilt na enige tijd en dat blijkt voldoende voedingsbodem te geven voor mosgroei, vooral aan de randen. Ik kan natuurlijk een mosdoder toepassen maar dat verandert alleen maar de kleur van het dode mos van groen naar bruin en dat valt nog meer op. Dus dan rijst de vraag: hoe krijg ik dat dode mos uit mijn gazon ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
8.4K

Antwoorden (1)

Dat zou je zo kunnen doen:
Zorgen voor strooizout (dit is te koop bij bijvoorbeeld bouwmarkten)
Strooizout uitstrooien over de plekken waar het mos zich voordoet
15 minuten wachten
Met een harde bezem het mos los borstelen
Mos van het kunstgras afvegen
Het zout trekt het vocht aan waardoor het mos los komt en gemakkelijk te verwijderen is. Je kunt natuurlijk ook gewoon zout gebruiken.

Een duurdere methode is het gebruik van Biomos. Laat dit een dag intrekken. Voordelen volgens de site:
Biomos is in zijn verdunde vorm niet agressief voor de ondergrond.
Biomos impregneert en laat een onzichtbare beschermlaag achter.
Biomos werkt tot één jaar lang.
SimonV