Wat is een goed beginners verrekijker?

Budget is onder de 100 euro,

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
1.1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Waar wil je mee 'beginnen' dan ? (Vogels kijken ? Vliegtuigen spotten ? op reis ? ... gluren naar de buren ?)
(Er doorheen kijken, dat kun je, of dat kun je niet. Daar is weinig 'beginners' aan.)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
naar de maan enzo en planeten
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.frank.nl/national-geographic-50-600-refractor-telescoop
ik heb nu deze gekocht door de recensies en het merk, is deze een beetje goed voor planeten enzo?

Het beste antwoord

Mijn bron: ...Je beste verrekijker is misschien wel een 7x50. Voor ongeveer 100 euro (soms zelfs minder) schaf je je hiermee een sublieme telescoop aan. Met deze verrekijker zie je honderden kraters op de maan. De planeet Mercurius is er veel makkelijker mee op te sporen. Je kunt de banen van de vier grote manen van Jupiter zelf volgen. De sterren hebben duidelijk kleuren...

Heel belangrijk: laat je bij de aankoop van een verrekijker helpen door andere amateur-astronomen of door een volkssterrenwacht. Zij kennen de astronomische markt en weten waar je moet op letten.

Pas als je de mogelijkheden van je verrekijker helemaal hebt benut, kan je beginnen te dromen van een grotere telescoop.

Er is nog meer nuttige informatie in de bron, voor de (beginnende) liefhebber. Jouw budget van €100 is kennelijk een prima prijs om een goede sterrenkijker/verrekijker aan te schaffen.
Veel plezier @RamonK