Hoe kan ik het beste de engelingen uit mijn gazon bestrijden?

Ik heb al jaren last van die engelingen .
En ik wil er graag vanaf maar ik heb nog geen manier gevonden om die engelingen uit mijn gazon te krijgen .
Wat is een goeie manier ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
5.8K
Z512099
5 jaar geleden
Heb je al eens kippen geprobeerd? Zij eten alles op, de eitjes en de larven en het is milieuvriendelijk.

Het beste antwoord

Als je al jaren last hebt van deze engerlingen, is er een tweede probleem ontstaan: het bestrijden van volwassen exemplaren.

De bestrijding kan op twee manieren plaatsvinden @chemisch middel of met @parasitaire aaltjes, echter dit lukt alleen goed, wanneer je zo vroeg mogelijk na het uit het ei komen van de engerlingen toepast. Dat klopt helemaal, maar jij hebt dus een nieuw probleem: jij hebt volwassen engerlingen. Deze laten zich niet makkelijk bestrijden en daar is maar een antwoord op: HH oftewel herhaling.

---Engerlingen kunnen vanaf juli tot en met september worden bestreden. De beste resultaten worden behaald door de bestrijding het volgende jaar te herhalen. Op die manier worden meerdere generaties bestreden en heeft u de grootste kans om langdurig te genieten van een mooi gazon.---
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de informatie +

Andere antwoorden (1)

Biologische bestrijding van engerlingen
Een natuurlijke bestrijding gaat doormiddel van aaltjes. Het zijn microwormen (parasieten) die in de engerlingen kruipen en verdoven, waarna ze zich met de dode larve voeden. In de dode engerling vermenigvuldigen ze zich, waarna ze opzoek gaan naar een nieuwe engerling. Het is een goede methode wat zeer efficiënt werkt.
Met DCM Heteri-Guard (bestrijding tegen engerlingen) mengt u de verpakking geheel met de juiste hoeveelheid liters water, zo als beschreven op de verpakking. Tot het helemaal is opgelost. Met een gieter kunt u zo het gazon behandelen tegen de vraatzuchtige larven.
Chemische bestrijding van engerllingen
De bestrijding met chemische producten als bijvoorbeeld Merit Turf van Bayer is uitsluitend te gebruiken voor bedrijven met een spuitlicentie. Het is een product dat bestaat uit imidacloprid, deze stof zorgt er voor dat het zenuwstelsel van de larve verstoord wordt waardoor zijn lichaamsfuncties uitvallen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij die Merit Turf was ik ook al informatie aan het inwinnen .
Maar ja ik heb geen spuitlicentie .
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
het grote probleem is dat je die volwassen emelten bijna niet kunt doden !
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nog bedankt voor die goeie info +