waarom eten de vogels dit jaar mijn aalbessenstruik niet leeg?

Ik heb jarenlang al 2 van deze struiken staan. Tot nu toe heb ik nooit een bes rood zien worden. Dit jaar echter blijft het grote merendeel van de bessen rijp en rood hangen. Ik zou ze zelf willen eten, maar kan dat wel als de vogels er af blijven? Voor zover ik weet is er helemaal geen sprake van gif oid.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
1.6K

Antwoorden (1)

Het zou ermee te maken kunnen hebben dat met name merels dol zijn op aalbessen. Want er zijn dit jaar beduidend minder merels geteld dan vorig jaar.