waarop moet je letten als je stokrozen plant, zodat ze ook uitkomen?

Ik heb geen groene vingers I know maar ik ben gek op stokrozen. iedereen in mij buurt heeft er dus ik krijg geregeld zaadjes maar die komen nooit uit ondanks alle goede adviezen die ik erbij krijg.
nu heb ik wortels gekocht en geplant maar ook daarmee gebeurt niets
ze gaan dood of blijven status quo.
Wat kan ik doen om ze meer kansen te feven?

6 jaar geleden
in: Natuur
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Liveisgreat, hopelijk heb je iets aan de bijgaande website
https://www.happyseeds.nl/stokrozen/
Zo mooi en vol heb ik deze bloemen ook nog nooit gekregen. Ze verdrogen nogal snel.
liveisgreat
6 jaar geleden
ja toppie...misschien is er te weinig zon waar ik ze wil...maar dat ze hierdoor niet groeien vind ik straf. niet bloeien ok laar niet groeien...?
in ieder gecal bedankt

Antwoorden (1)

Stokrozen houden niet van natte voeten. Op een te natte bodem zullen ze de winter niet overleven.
Best planten op een warme, zonnige standplaats uit de wind, anders is aanbinden aangewezen.
Indien je voldoende bemesting geeft zijn de planten beter bestand tegen de roestziekte. Deze ziekte kenmerkt zich door de oranje vlekken op de bladeren. Besmet blad pluk je best weg.