waar is meer zuurstof in een donkere kamer of in een lichte kamer met veel licht?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.8K

Antwoorden (1)

Dat maakt geen verschil. Ga naar een donkere kamer, doe het licht aan of trek de gordijnen open en doe daarna weer het licht uit of doe de gordijnen weer dicht. Als je dat doet is er geen reden dat het percentage zuurstof daalt en stijgt, of stijgt en daarna daalt.

Zuurstof percentages zullen dalen of stijgen als er voor langere tijd levende wezens of planten in een ruimte zitten en de ruimte niet goed geventileerd is.

Toegevoegd na 11 minuten:
Een kamer met planten waar wel of geen zonlicht in schijnt, daar zou bij meer zonlicht overdag ook meer zuurstof kunnen zijn. 's nachts wordt dat effect weer deels opgeheven.