Is het erg om glas in de vuilnisbak te gooien.

Dus geen glasscherven, maar kleine potjes of flesjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
18.1K

Antwoorden (6)

beter van niet natuurlijk. Dan kan het niet worden hergebruikt.

Toegevoegd na 4 minuten:
het komt dan dus bij de enorme berg restafval die wij produceren. Dit wordt verbrand en dat is erg duur. Hoe minder restafval hoe beter dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben niet voor niets glasbakken uitgevonden..het hoort niet bij het huisvuil..
dus toch maar even naar de glasbak brengen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas kost het soms meer energie om glas naar de glasbak te brengen dan om het te storten...vooral omdat men erg scheutig is met het plaatsen van glasbakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt .. maar we dragen wel bij aan het milieu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
marion.. dat is totale onzin wat je zegt.. het heeft totaal niks te maken met milieu
Denk ook aan de vuilnismannen die zich eraan kunnen verwonden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is makkelijker en mogelijk goedkoper om -nu nog anno 2010- het afval op voorhand al te scheiden in de glasbak. Er mag dan geen venster-, spiegel-, of b.v. draadglas bij het flessenglas komen, want dit vervuilt het flessenglas bij het omsmelten.
Tot voor kort had men overigens de capaciteit / de wil niet om de verschillende soorten glas strikt gescheiden in te zamelen en verdween al het glas gewoon door elkaar in de containerwagen ??
Maar...de meeste vuilverbrandingsinstallaties zijn al zo ingericht dat het afval alsnog gescheiden wordt voordat het verbrand wordt. Dat geldt voor glas, maar ook voor staal en kunststof / plastic, koperdraad en andere stoffen.
Totdat alle vuilverwerkingsinstallaties die mogelijkheid hebben de glasbak ! In de toekomst maakt het waarschijnlijk niet meer uit en zal het goedkoper en effectiever zijn om huisafval in moderne vuilverwerkingsinstallaties te scheiden in plaats van gescheiden in te zamelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is op zich niet erg
maar naar de glasbak is beter

afval scheiden is sowieso een nutteloos iets
heb sinds kort een nieuwe collega die jaren bij SITA heeft gewerkt als chauffeur

of ze groene of grijze bakken moesten ophalen het werd allemaal op dezelfde hoop gedumpt dus ik zie het nut er niet {meer} van in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glas gewoon even naar de glasbak brengen of naar een depot van de gemeentereiniging. Glas hoort gewoon NIET in de grijze bak.