Men verwacht in yellowstonepark een buitengewoon grote uitbarsting met mondiale gevolgen.
Dit park is eigenlijk in zijn geheel een vulkanisch gebied.
Je kunt het alleen geen krater noemen omdat er geen berg omheen zit.
Plotselinge niveauverschillen van verscheidene centimeters vertellen dat onder dit bijzondere park een onvoorstelbare vulkanische energie aan het ophopen is.
Over het moment van uitbarsten kan men geen exacte uitspraken doen maar dat dit staat te gebeuren wordt aangenomen en men verwacht spoedig.
Het is dan handig daar een paar duizend km(!) uit de buurt te zijn want de verwachte gevolgen zijn buitengewoon ernstig.
Verder verwacht men spoedig een enorme aardbeving in Tokio (Japan).
Dus staan een aantal uitermate dramatische natuurrampen op stapel.
Laten we hopen dat we dat geheel verkeerd inschatten.
Dat is echter NIET de verwachting.
Dit zijn de twee van de ergste rampen die verwacht worden op zeer korte termijn.

Toegevoegd na 15 minuten:
Over verhoging van de zeespiegel is men wat minder somber en daar valt ook wel op te anticiperen.
Ook de zon laat een instabiliteit zien in zijn magnetisch veld. Dat kan gigantische zonnevlammen geven die de aardatmosfeer flink kunnen beinvloeden.
Het is mogelijk dat de voorbereiding op terreurdreiging eigenlijk een gemaskeerde voorbereiding is op grote natuurrampen.
Met een paar liter water, een zaklampje en een radiootje begin je dan niet zoveel.
De schijnveiligheid die daarvan uitgaat beschouw ik meer als een placebo tranquilizer.
Gedegen voorbereiding is ook lastig want je weet niet waar het gevaar en de risico's zitten.
De meteoren die grote schade aan kunnen richten kunnen we pas zien als het eigenlijk al te laat is.
Slechts meteoren die het leven kunnen uitroeien zien we wat eerder aankomen.
Op het gebied van buitenaards leven of mensen uit de toekomst is men redelijk gerustgesteld.
Alhoewel exoleven zeer serieus bestudeerd wordt is dat vooralsnog op bacterieel niveau.
Hopelijk is dat een geruststelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV

Toegevoegd na 2 minuten:
Diverse wetenschappers bewerken dat er in 2012 vele milieu rampen zullen gaan plaats vinden. Is die termijn kort genoeg voor je?

Overigens spreken vele andere wetenschappers het weer tegen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mogelijk gaat die enorme olielekkage ook nog voor milieurampen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bosbranden, overstrominkje hier en daar...