is downloaden beter voor het milieu?

het scheelt een hoop plastic en distributie dmv vervoer met uitlaatgassen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Dat is een goeie vraag en een mooie gedachte.
Zoiets denk ik ook altijd als ik stiekem een mp3-tje download. "t'Is illegaal, maar ik doe ook iets goeds!" :-)

Je kunt het vergelijken met email. Brieven schrijven we
nauwelijks nog, en dat scheelt ook vervoer en er hoeven
minder bomen te worden gekapt voor het papier.
Zelfde geldt denk ik voor het downloaden.
Maar we moeten niet vergeten dat we als computer-gebruikers een enorme berg afval veroorzaken, want de
houdbaarheid van computers en randapparatuur is maar kort (een jaar of 4)
Uiteindelijk zal het toch winst opleveren voor het milieu, omdat die spullen ook weer netjes apart worden ingezameld, uitelkaar gehaald en worden hergebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor. Ook beter voor je portemonee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is millieu versus Economie. Je zou denken dat het inderdaad een stuk voordeliger is voor het millieu. Al denk ik dat het niet echt merkbaar is. Uiteindelijk is er zoveel productie dat een paar mp3tjes het verschil niet zal niet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is maar zeer de vraag. Internet verbruikt ook energie; Sterker nog: IN 2007 was de schatting dat 9% van het energie verbruik in de VS voor internet/computers was...

http://uclue.com/index.php?xq=724
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en denk eens aan de energie om al die servers wereldwijd draaiende te houden, en de bijna eindeloze opslagcapaciteiten tegenwoordig, elke zoekopdracht bij google kost een boom aan energie om door die zoekopdracht aangestuurde servers te laten draaien om alleen 1 betreffende zoekopdracht uit te voeren.....

denk daar eens aan de volgende keer dat je google gebruikt , (en ik denk dat er dat hier bij GV veel gebruik van wordt gemaakt)