Autobougies kunnen bij metaalafval.
2 jaar geleden
Bordensteker
2 jaar geleden
+ Dat lijkt mij ook. Maar waar staat zoiets? Toch nog iets gevonden:
Bougies kunnen bij het restafval, maar we bevelen aan om het porcelein er af te hameren en dan het metaal bij metaalafval weg te gooien, of in de originele taal: “You can throw spark plugs into the trashcan with your normal trash. We still recommend breaking the ceramic off of them with a small hammer and then recycling the remaining metal as you normally would with scrap metal.”
https://canyouthrowitaway.com/spark-plugs/ Niet vanzelf een hamerstuk dus, maar gebruik (een leesbril om het te vinden, en) een beschermbril tegen de scherven.
(Ik stel me voor dat de metaalrecycling dat porceleintje anders ook wel klein krijgt.)
koraal19
2 jaar geleden
"bij metaalafval" in het milieustation?
Bordensteker
2 jaar geleden
Ja.
In de afvalscheidingswijzer vond ik bij de metalen dingen iets dat een beetje vergelijkbaar is: een metalen kraan. En dan vind je: Dit gooi je weg via: milieustraat of oudijzerhandel.
Tip: Kleine stukken kun je ook weggooien bij het restafval. Metalen worden (deels) uit de resten van de vuilverbranding gehaald. Metalen en metalen producten kun je inleveren bij de milieustraat of wegbrengen naar een oud-ijzerhandel. Soms krijg je er nog geld voor. Ook kun je proberen om een afspraak te maken om het op te laten halen.
(Dit voor de volledigheid.) https://www.afvalscheidingswijzer.nl/producten/oud-ijzer-en-andere-metalen/?q=kraan%20(metaal)