Waar worden de NO2 en PM10 grenswaarden overschreden of valt dat in de toekomst te verwachten?

De rechter heeft op 7 september 2017 in een uitspraak de Staat ertoe verplicht om binnen twee weken alle locaties in Nederland te identificeren waar op basis van de RIVM-inzichten nog sprake is of zal zijn van (te verwachten) overschrijdingen van de grenswaarden voor NO2 en PM10;

Dus ik denk dat het resultaat nu ergens te vinden zou moeten zijn. Mara ik zie het nog niet.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2017:10171

6 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (1)

NO2 en PM10 zijn stoffen die in de lucht voorkomen. De Europese Unie heeft grenswaarden voor deze stoffen vastgesteld. In Nederland worden deze grenswaarden op verschillende locaties gemeten. Als deze grenswaarden worden overschreden, kan dit leiden tot gezondheidsproblemen. In de toekomst is het mogelijk dat deze grenswaarden worden overschreden, afhankelijk van de lokale omstandigheden.
Bronnen:
een maand geleden