Wat kan ik doen met oud papier? Ik vind het een uitdaging dingen te hergebruiken ect . Maar wat kan ik met oud papier doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
5.4K

Het beste antwoord

Uit tijdschriften scheur ik mooie plaatjes die ik met behangplaksel op een kastje lijm, erg leuk gezicht. Ik heb dit ook wel eens op de muur gedaan, maar daar gaat het er erg moeilijk weer vanaf, maar wel origineel resultaat. Je kunt dit natuurlijk ook op stoelen, tafels etc. doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg leuk idee . Had het ooit wel eens gezien maar idee was weg gezakt . Bedankt !

Andere antwoorden (11)

Vanuit oogpunt van energie zou je het kunnen verbranden. Maar dat is een hele slechte optie als je het vanuit milieuhygienisch oogpunt bekijkt.

De beste optie is nog om het te laten recyclen met al het andere oude papier...
14 jaar geleden
nieuw papier maken ;-)
ook dmv van bahanglijm hele leuke dingen als papier machee, van bloempotten tot aan schaaltjes en spaarpotjes aan toe.
je kan ook kleine strookjes papier rond een sateprikker rollen, vastplakken. Zo krijg je leuke kralen die je weer als ketting kunt verwerken.
Met oude kranten kun je ook je strepen op je ramen weghalen... eigenlijk kun je met papier heel veel leuke dingen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kranten in handzame velletjes knippen/scheuren en in het toilet hangen ter vervanging van het toiletpapier.
Heb je ook nog wat te lezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk een laagje inkt tussen je naad :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom noemt men het ook DRUKWERK!
Je kunt er kadootjes mee inpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paasvuur maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder in de bak van je huisdier doen.
Gebruiken als isolatiemateriaal (let wel op de brandveiligheid)
Pleerolletjes en kleine doosjes doneren aan school voor knutselprojecten.
Poppenmeubeltjes van knutselen.
Echte meubels van maken (heb je wel een fabriekje voor nodig)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Irisvouwen, knutselen met papier.
http://hobby-en-overige.infonu.nl/hobby/16370-irisvouwen-knutselen-met-papier.html

Bij de Xenos verkopen ze van die mandjes, die gemaakt zijn van rolletjes papier. Die kun je namaken.

Een propje door de klas gooien om verkering te vragen kan leuker dan op standaard lijntjespapier......

Papier-mache [papierpulp]
Basismateriaal Krantenpapier
Papierpulp kun je het beste maken van krantenpapier, omdat kranten het beste water absorberen en dit papier-mache geeft van goede kwaliteit. Bovendien is het goedkoop en kranten heb je altijd bij de hand; wie heeft er nu geen krantjes in huis? Verder lever je ook nog een bijdrage aan het mileu door te recyclen!
Bijvoorbeeld:
Van repen oude kranten en behangselplak kun je een hoofd boetseren of een masker maken: Begin met een basisvorm rond een ballon te plakken.
http://hobby-en-overige.infonu.nl/hobby/11995-hoe-maak-je-papier-mache-papierpulp.html

In de Victoriaanse tijd werden ook meubels, met name tafels van papier-maché gemaakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Papier-mach%C3%A9
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met oude kranten kun je heel goed je spiegels/ ramen nawrijven, worden ze streeploos mooi van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik het altijd als ik spullen moet verzenden als verpakkingsmateriaal.
Heb je porselein of breekbare voorwerpen,maak er dan proppen van en vul de doos ermee op.
Er kan geen ander verpakkingsmateriaal tegenop.
En het kost niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kunstwerken van papier maché maken.
In de winter onder je jas tegen de kouwe wind.
In de papierbak natuurlijk.
Maar misschien is #1 wel het leukste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga collages maken.
Hartstikke leuk.