Wat is een goed voorbeeld van duurzaam waterbeheer?

Wat is duurzaam waterbeheer precies en wat is daar een voorbeeld van?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Milieu
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed voorbeeld zijn de deltawerken in zeeland.
Duurzaam betekent in deze context dat de natuur/milieu op lange termijn geen nadelige gevolgen ondervindt bij waterbeheer.
Poet
9 jaar geleden
Rijkswaterstaat zorgt er bij rivierprojecten voor dat de baggerlast zo laag mogelijk blijft. Dat scheelt een heleboel gebagger en daarme verbruik van fossiele brandstof. En dat scheelt weer CO2 uitstoot.
PS baggerlast is de hoeveelheid bagger die jaarlijks wordt verwijderd om de vaargeulen op diepte te houden.

Antwoorden (1)

Planten water geven met grondwater en de plee doorspoelen met regenwater.
Zorg wel dat de ton voldoende hoog staat voor de benodigde waterdruk.
Thee en koffie zetten met leidingwater i.p.v. bronwater, je proeft geen verschil maar wel veel minder duur.