Waarom is het sport als een mens een dier op safari dood en is het een slachtpartij als een onschuldige tijger in zijn territorium een mens nuttigt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Het antwoord ligt in je gebruik van het woord 'is'.
Het is niet zozeer, mensen vinden het een slachtpartij of sport. Meningen zijn volkomen vrij en hoeven niet iets meetbaars te betekenen.

Waarom vinden mensen het zielig als iemand een hond schopt in een film waarin tientallen mensen worden neergeschoten?

Mensen vinden vaak maar wat. Wat werkelijk is is gewoon wat er gebeurt, meer niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Deva;

Hoe verwerpelijk ook, het doden van een tijger door een mens is in het algemeen een tijdverdrijf, net als sport. De tijger doodt de mens als prooi of uit zelfverdediging. Een slachting uit noodzaak dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals je je vraag stelt heb ik daar maar een antwoord op: omdat de mens het meest hypocriete wezen is dat er op deze aardkloot rondwandelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dierenmishandeling word helaas vaker als sport gezien. Hier beperken we ons vaak tot koe-schijten, kijken waar een koe het eerste 'vlaait' in een met vakken gemarkeerd weiland. Maar in Spanje houden ze van stierenvechten, in sommige landen worden hanengevechten georganiseerd.

Weet je trouwens dat de meeste menselijke slachtoffers door Nijlpaarden vallen?

Maar ik vind Safari geen sport, kleiduiven schieten is een sport, eenden schieten een verderfelijke hobby, en safari daarmee ook.