Afdekplastic met acrylverf er in, waar kan ik dat het beste weggooien?

Het gaat om flink wat verf in het plastic. moet dat bij plastic afval, of ergens anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
2.1K

Antwoorden (2)

Dit moet je waarschijnlijk naar de milieustraat brengen. Acrylverf valt onder het klein chemisch afval. (Bij zoek, getypt verf, dan verschijnt verf op waterbasis, dat klik je aan.) Ik verwacht dat klein chemisch afval belangrijker is, wat sorteren betreft, dan plastic. Als je het zeker wil weten, dan pleeg je even een telefoontje van de milieustraat waar jij je afval moet storten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hoef je niet apart in te leveren en mag gewoon bij het rest afval.
Het valt dan wel onder klein chemisch afval (zolang het vloeibaar is) maar het gaat waarschijnlijk om niet om een heel blik neem ik aan maar om spatten en misschien wat gemorste hoeveelheden?
Is de verf opgedroogd is het sowieso geen chemisch afval meer en mag het gewoon bij het rest afval.
Dus om zeker van de zaak te zijn gewoon laten drogen en weggooien.
Als plastic bij jullie apart wordt ingezameld niet hier bij doen want het is zo verontreinigd dat het niet meer gerecycled kan worden.