Als ik mijn plastic afval in een plastic zak moet doen, is het dan nog wel goed voor het milieu?

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik stel deze vraag omdat mijn plastic zakken vaak op waren en ik steeds vaker in een winkel 'ja' zeg op de vraag of ik een plastic zak wil. Er worden op deze manier toch veel meer plastic zakken gebruikt en dat is toch niet goed voor het milieu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Plastic afval in een plastic zak wordt apart ingezameld omdat het dan makkelijk verwerkt kan worden tot nieuwe grondstof voor plastic.

Nog beter is het om te zorgen dat er geen nieuw (of gerecycled) plastic geproduceerd hoeft te worden, want productie van plastic kost grondstoffen en energie. Het is dus nog steeds beter om te zeggen dat je geen zakje hoeft en je eigen tas mee naar de winkel te nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is juist goed voor het milieu omdat het plastic op deze manier apart ingezameld wordt en verwerkt kan worden. Het zou niet goed zijn als je plastic afval in een papieren zak ging inzamelen, want dan moest dat papier er weer van gescheiden worden. En dat kost extra energie.
Amadea