Komt AL het hout van bomen?

Komt al het hout van bomen ? Of kan het ook kunstmatig zijn of van een andere bron?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (2)

ook struiken produceren hout. hout komt dus niet alleen van bomen.
10 jaar geleden
Er zijn proeven gaande met het kweken en verwerken van olifantsgras en die proeven gaan er goed uit zien.
Dit zeer hoge grassoort tot boven de drie meter, heeft lange rechte stengels, die in de winter hard worden, zodat ze op bamboe lijken.
Deze lange rechte en harde stengels, worden dan geoogst en gaan naar een fabriek die ze versnipperen.
Van deze snippers, worden spaanplaten gemaakt, de sterker zijn, rechter blijven en beter isoleren.
Deze platen kunnen gebruikt worden voor vloeren, daken en meubels enz.
Ook worden er pallets van geperst voor gebruik als brandstof, ze hebben de zelfde energetische waarden dan steenkool.