Waar kun je een verspilling melden ?

Toegevoegd na 28 minuten:
Kassabonnetjes die al uitgeprint word voor dat kassa mederwerker het vraagt of je het bonnetje wilt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat voor verspilling?
ronron1212
10 jaar geleden
Onduidelijke vraag wat is de verspilling?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kassa bonnetjes, het bonnetje word uitgeprint en dan vraagt ze of je het bonnetje wilt, en als je ''Nee'' zegt dan gooit de kassier het weg,
ronron1212
10 jaar geleden
Is dat dan verspilling?
Frimu2
10 jaar geleden
Nou je heb het bij deze gemeld..... Next
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is misschien bij supermarkten zo die met het oude systeem werken. tegenwoordig kunnen ze zelf kiezen door op een knop te drukken of het bonnetje word uitgeprint
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, het papier word weggegooit. Als ze nou eerst vragen en dan uitprinten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Phoenixx, dat heb ik nog nooit gezien
Computoon
10 jaar geleden
Lastig. Het verschijnsel van bonnetje uitprinten en dan weggooien als je het niet wilt hebben, kan twee oorzaken hebben: - (verouderde?) kassa-apparatuur die het onmogelijk maakt om de transactie af te ronden ZONDER dat er een bon komt. In dat geval is het wachten tot de appratuur is afgeschreven en de bedrijfsleiding geavanceerdere apparatuur koopt; - gebrek aan intelligentie bij de caissière terwijl de apparatuur het wel mogelijk maakt om zelf te bepalen of de bon moet worden geprint. Zo'n caissière zou dan eerst moeten vragen of je de bon wil en als dat zo is pas op de printknop moeten drukken. (Zo gaat het in de supermarkt waar ik altijd kom.) Toch is het (denk ik) verstandig om de bon te accepteren, ook al gooi je 'm thuis weg. Stel dat je naar buiten gaat en het alarm gaat af. Hoe ga je dan aantonen dat je betaald hebt voor de spullen die je hebt gekocht? Dat wordt lastig zonder bon. Natuurlijk houdt de kassa dat ook allemaal bij (door een strook die meeloopt met alle transacties, waarschijnlijk ook digitaal tegenwoordig) maar da's allemaal lastiger om te controleren dan even de bon als bewijs van betaling laten zien.
Frimu2
10 jaar geleden
Vraag gelijk ook ff of ze de etiketten van de bierflesjes willen halen, omdat je die qua verspilling ook niet wil :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vaak zie ik bij albert heijns het al steeds vaker en bij de c1000. als ze vergeten om te vragen of je bonnetje wil en ze hebben al het bonnetje geannuleerd is het vaak zo dat je dan je bonnetje niet krijgt. of ze moeten het opnieuw gaan maken. vandaar dat ik weet dat er een nieuw systeem is wat ze gebruiken. dat zei een kassameisje tegen mij toen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Frimu2, Dat is voor de controlen dat je de kassa mederwerker het heeft afgerekend, en het bonnetje uit printen en dan vragen of de klant het wilt of niet heeft niks met jou reactie te maken. @Comp, Bedankt voor een serieus antwoord, het is inderdaad verstandig dat ze de kassa medewerker leren om eerst te vragen, maar het laatste over dat je moet aantonen dat je deze spullen hebt gekocht zonder kassa bon, dan zou ik zeggen dat het opgenomen is door de camera, bijna overal hangt er 1 bij de kassa's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Phoenix, o, hoop dat ze het overal gaan doen :)

Het beste antwoord

Ik zou het niet als verspilling melden (dat klinkt erg negatief), maar als een suggestie inbrengen bij de manager van de winkel waar het gebeurt. Dan vertel je dat je het milieu erg belangrijk vindt, en dat lang niet iedereen ziet dat heel veel kleine dingen bij elkaar toch kunnen leiden tot grote gevolgen. En dat het voor deze winkel misschien een goed idee is, om (bijvoorbeeld) geen bonnetjes te printen voordat de klant gezegd heeft dat hij of zij inderdaad een bonnetje wil.