In Afrika moeten mensen kilometers lopen om drinkwater te halen. Waarom gaan ze dan niet dichter bij de bron/put wonen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Milieu
5.6K

Antwoorden (3)

Er kunnen meerdere redenen zijn: de putten dicherbij zijn in de loop der tijd uitgedroogd, er is daar minder goed land voor vee of gewassen, etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dezelfde vraag heb ik in indonesie gesteld. daar was het antwoord dat er bij de putten al andere mensen woonden en die hun grond niet gingen verkopen of wel tegen een dusdanige hoge prijs dat deze mensen dit echt niet konden betalen. voor hen zat er dus niets anders op dan elke dag ver te lopen voor water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Nederland zijn we gewend dat als je een flinke deuk in de grond graaft dat je dan water tegen komt. Bovendien zitten we hier op een enorme voorraad grondwater die constant door regen, rivieren en onderaardse water bewegingen wordt aangevuld.
In veel plaatsen in Afrika zit het grondwater echter ontzettend diep zo er al genoeg is om een put mee te voeden. En daar waar je er bij komt vult het maar heel langzaam aan. En die mensen die een goede bron hebben zijn daar heel beschermend over. Je wil immers niet dat je bron vervuild raakt of te snel uitgeput raakt. Vreemdelingen zijn dan ook niet snel welkom.