Hoe is het mogelijk, dat de mens de aardegrondstoffen, kan omzetten tot iets biologisch onafbreekbaars of milieuvervuilends ?

Alles wat er is, is van aardegrondstoffen gemaakt.
Alles komt van of uit de aarde.
Hoe kan het dat de mens dit zo kan manipuleren, dat het milieuvervuilend word ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Ik geloof er niet in dat dat kan. Alles is biologisch uiteindelijk. De aarde kan het echt wel aan. De mensheid waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zit wel wat in, en is ook tenminste een antwoord op mijn vraag hahaha.
Maar ja ik denk ook dat dit nogal ingewikkeld is.
Ik had ook eigenlijk verwacht dat ie wel als goede vraag aangeklikt zou worden, maar dat valt me tegen.
En zeker nu ik zie dat ze niet echt op mijn echte vraag antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dan krijg je van mij een 'Goede vraag'!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt.
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, of de jouwe moet kloppen. Volgens mij zijn de kluts kwijt, weten het zelf ook niet meer nu. hahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dit waar is, maar ik wil het wel hopen.

Andere antwoorden (3)

Meer CO2 in de atmosfeer stoppen is niet zozeer milieuvervuilend. Het verandert echter wel de samenstelling van de atmosfeer, waardoor de omstandigheden waarin we moeten leven verandert. Als je dan gebouwd bent om te overleven onder bepaalde omstandigheden, en die omstandigheden veranderen plotseling heel sterk, dan krijg je het lastig.

Er zullen ongetwijfeld organismen zijn die de veranderde omstandigheden dan juist beter trekken, en voor hen zal het dan als een zegen komen. De vraag is alleen tot welke groep we als mensheid behoren. En de geschidenis wijst nu eenmaal uit dat grotere diersoorten (en daar horen wij ook bij) meer moeite hebben om zich aan te passen aan veranderingen in korte tijd, terwijl kleinere diersoorten hier beter mee om kunnen gaan, mede dankzij een hogere snelheid van voortplanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Alles komt van of uit de aarde. En op heel veel aan het aardoppervlak betekend dat dat er een organisme is dat gespecialiseerd is in het product dat er gemaakt wordt. Echter, er zijn verbindingen die schadelijk zijn voor de koolwaterstoffen waarop al het leven gebaseerd is. Dus die stoffen kunnen niet afgebroken worden.

Nu zijn wij redelijk recent (de laatste paar honder jaar) begonnen zelf nietuwe verbindingen te maken. Combinaties van atomen en moleculen die niet van nature voorkomen op aarde. Deze verbindingen zijn onbekend voor het leven op aarde, en kunnen daarom nog niet afgebroken worden; De planten of dieren die dt zouden kunnen hebben nog geen tijd gehad om zich te ontwikkelen. Via fysische processen zullen de meeste van deze producten echter alsnog afgebroken worden onder invloed van UV lciht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook uit de aarde zelf komen buitengewoon giftige en gevaarlijk stoffen, zoals berriliumoxide, kwik, uraan, arseen en heel veel andere stoffen/gassen, die in zeer kleine doses dodelijk zijn.
Zo maakt de natuur zelf ook buitengewoon giftige stoffen als digitoxine (vingerhoedskruid) slangengif en ga zo maar door.
Ook stoffen als asbest zijn oorspronkelijk natuurlijke mineralen.
De aarde zelf is ongeveer 4.5 MILJARD jaar oud, gelukkig maar dat veel stoffen NIET afbreekbaar zijn.
Aardolie is zeer vervuilend, maar komt wel uit de aarde zelf.
De mens doet daar wel een schepje boven op, de aarde zelf kan ook zeer millieuvervuilend gedrag vertonen.
Een vulkaanuitbarsting is, naast het directe gevaar , een van de grootste vervuilende millieurampen die je kunt bedenken.
Het idealiseren van de aarde als schone planeet die zelf niets vervuilt wijst dus op een onjuiste visie.