Kunnen venster-enveloppen bij het oud papier of moeten we dat venstertje er eerst uitknippen?

Is dat "venster-plastic" inmiddels afbreekbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
7.3K

Het beste antwoord

Volgens de regels van Rijksoverheid mogen (venster)enveloppen bij het oud papier.
Hier volgt hun opsomming:

U mag papier en karton bij het oud papier doen als het materiaal schoon is en geen ijzer of plastic bevat.

Welk afval wel bij het oud papier
De volgende materialen mag u bij het oud papier doen:

oude kranten, tijdschriften en reclamedrukwerk;
kartonnen dozen;
kleine kartonnen verpakkingen van bijvoorbeeld thee, macaroni en waspoeder;
golfkarton;
oude (telefoon)boeken;
computervellen en ander kantoorpapier;
wc-rolletjes;
(venster)enveloppen;
papieren zakken;
eierdozen;
cadeaupapier.

Welk afval niet bij het oud papier
Foto’s en de plastic verpakkingen om reclamedrukwerk en tijdschriften mag u niet bij het oud papier doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die venstertjes zijn gemaakt van cellofaan en wordt momenteel ook niet gerecycled. Cellofaan is niet van de plastic familie. Cellofaan is biologisch afbreekbaar meestal binnen 90 dagen nadat het is begraven.
Dus best uithalen om het papier wel te kunnen recycleren.