Wordt dikke bleek en allesreiniger in het milieu goed afgebroken?

ik wil het dweilwater niet weggooien maar bij de planten gieten, maar niet als het slecht voor het milieu is natuurlijk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
4.5K

Het beste antwoord

Ja, in de afvalwaterinstallaties worden chemicaliën (sulfiet, zwaveldioxide) toegevoegd die zich binden met het chloor zodat de biologisch afbraak niet in gevaar komt. Er blijft in principe alleen Chloride over (keukenzout). Het oppervlaktewater wordt dus een stukje zouter, maar dat is nauwelijks de moeite van het vermelden waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De meeste allesreinigers en zeker dikke bleek worden niet goed afgebroken in het milieu. De waterzuiverings installaties zijn hiermee wel in staat.
In het riool ermee dus, je planten zullen sterven.
Beter is helemaal geen dikke bleek te gebruiken, slechts voor het milieu en je gezondheid, er zijn genoeg vervangers op de markt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De waterzuivering heeft steeds meer moeite met het schoonmaken van al dat water met enorme hoeveelheden chemicalien
zoals in bleek en allesreiniger.
Zowel dikke bleek als allesreiniger zijn zeer milieu-onvriendelijk.
Dus zou je het so-wie-so niet moeten gebruiken, maar eerder 'groene zeep' (nog steeds te koop in de supermarkt).

Dweilwater kan je wel gebruiken, maar niet voor je planten.
Wat je wel kunt doen, is het gebruiken om de wc door te spoelen of om de deurposten te soppen (nadoen met puur water) of om de stoep te boenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan komt het toch ook in het riool?
De waterzuivering heeft steeds meer moeite met het schoonmaken van al dat water met enorme hoeveelheden chemicalien
zoals in bleek en allesreiniger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dikke bleek en allesreiniger gebruikt, komt het toch so-wie-so in het riool? Daarom vertel ik over groene zeep.
Vraagsteller wil het dweilwater hergebruiken door het over de planten gieten : geen goed plan, tenzij je nieuwe planten wilt kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar als je de stoep boent komt er toch ook wat in het milieu terecht, tussen de tegels enzo, dat is dus ook niet goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@kippenboer: ik gaf je 2 dingen aan.
) beter niet die agressieve middelen gebruiken/slecht voor het milieu en je planten gaan kapot. 'Groene zeep' is de betere keus.
) als je dweilwater (in het algemeen) wilt hergebruiken kun je dat doen door andere zaken te boenen/soppen of de wc mee door te spoelen.
) hiermee geef ik aan dat je dweilwater van 'groene zeep' dus kunt hergebruiken op de aangegeven wijze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, dus als ik het goed begrijp word groene zeep wel afgebroken in de tuin en chloor en allesreiniger niet,