zijn laptops echt beter dan schoolboeken? en hoeveel bomen worden er per jaar voor schoolboeken gekapt?

nou kijk, veel mensen zeggen dat schoolboeken beter zijn dan al onze moderne laptops. maar is dat eigenlijk wel zo? ik zelf dacht dat het ook groot en deels te maken had met het milieu, en vroeg me af hoeveel bomen er worden gekapt voor schoolboeken....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
2.3K

Antwoorden (1)

Ongetwijfeld veel. Volgens het WNF wordt wereldwijd 1 op de 3 bomen verwerkt tot pulp: om papier te maken.

Natuurlijk worden er ook nieuwe bomen aangeplant om die te laten uitgroeien tot een 'papierproductiebos'.

Het productieproces van een laptop (met al dat kunststof en met al die elektronica erin) is echter ook niet milieuvriendelijk te noemen.

Een laptop is voor veel doelen handig maar voor het lezen van lange teksten geven de meeste mensen toch de voorkeur aan papier. Je kunt gemakkelijker terugbladeren, nog eens een notitiebriefje tussen de bladzijden stoppen en met de markeerstift belangrijke passages onderstrepen. Wil je belangrijke passages uit het hoofdleren dat gaat dat met een boek gemakkelijker dan met heen en weer scrollen in een tekst.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja die 'veel mensen' hebben toch vooral geleerd te lezen van papier in de tijd dat ze moesten studeren en dan leer je je van alles aan wat niet op een laptop kan. Een laptop heeft weer andere voordelen natuurlijk die je je kunt aanwennen bij het leren.