hoe zo zuinig mogenlijk met stadsverwarming om te gaan?

heb dus een draai knop met een zonnetje en een maantje der op. helemaal links is zonnetje en helemaal rechts is maantje. op zonnetje werkt die het hardst. op elke verwarming heb ik 5 standen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
4.4K

Antwoorden (2)

niet grappig bedoeld, maar de zuinigste manier is verhuizen naar een huis met een eigen centrale verwarmingsketel die niet algemeen gebruikt wordt, waardoor iedereen veel te makkelijk wordt met stoken, want het gaat toch van de grote hoop.

antwoord:

als je hier blijft wonen met stadsverwarming zal je maar een ding kunnen doen en dat is minimaal stoken, aan het einde van de periode wordt het gestookte hoofdelijk omgeslagen, zodat iedereen hetzelfde betaald (ook al stookt de een nooit, die werkt buiten de deur, en de ander is altijd thuis en stookt de hele dag).

advies: zoek hierna naar een huis met een eigen cv ketel, die je zelf onder beheer hebt met een onderhoudsabonnement.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik word ook misselijk van de stadsverwarming. Zo is "duurzame energie" ook niet meer leuk. Ik stook zelf het hele jaar niet tot begin november ongeveer tot half januari. En stook tot 18-19 graden. En ook niet altijd. Let wel. Mocht je stoken en dan terugdraaien tot 'uit' worden leidingen en water ook weer koud. En moet er meer energie worden verbruikt om het allemaal weer warm te krijgen bij een volgende keer stoken. Dus het beste is dat je matig stookt en dan constant. En vooral overdag beginnen te stoken wanneer de gevels al een beetje worden verwarmd door de zon (als die er al is)

Ik geef je gelijk, Stadsverwarming is overal een schande. Bah. Tijd dat politiek hier wat aan doet. Doen ze dan toch nog iets goed.