Mag opgedroogd purschuim in de vuilnisbak of moet dit naar de milieucentrale?

Ik heb een flinke hoeveelheid opgedroogd purschuim over. Mag dit in de vuilnisbak of moet het gescheiden ingezameld worden?

En geldt dit ook voor de lege fles?

Ik dacht dat de schadelijke stoffen vrijkwamen tijdens opdrogen en daarna verdwenen waren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
16.1K

Het beste antwoord

Droog purschuim is gewoon restafval en geen chemisch afval.
Zoals dat ook geldt voor bijv. ingedroogde verfblikken en kwasten of rollers.
Zodra iets is uitgehard is het normaal restafval.
Pas wanneer er nog vloeibare restanten zijn valt het onder chemisch afval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens onderstaande link valt uitgehard purschuim onder normaal- en of bedrijfsafval. Dit mag je mijns inziens gewoon weggooien. De spuitbussen worden gezien als componenten en zijn daarmee gevaarlijk (chemisch) afval. Deze zul je dus moeten aanbieden bij bijvoorbeeld de milieustraat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat er vrij komt is minimaal: Afdichtingsmaterialen zoals kitten en de verpakking ervan staan niet op de KCA-lijst en kunnen daarom bij het gewone afval.

http://www.bouwshoponline.nl/chemie-verven-lijmen-en-kitten/kitten-en-vulmiddelen.html