Wie kent goede voorbeelden van greenwashing?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Greenwashing

Zo ja, welke bedrijven en/of producten?

Kort samengevat: Zeggen dat je milieuvriendelijk bezig bent terwijl dat niet zo is en je dat zegt eigenlijk om alleen maar meer winst te maken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Milieu
1.4K

Het beste antwoord

Feitelijk doet elke autofabrikant dat natuurlijk, door te propageren"hoe laag" de CO2 uitstoot van sommige types is: de doelstelling van die mededelingen zijn immers alleen maar psychologisch te trachten de wèl gemaakte vervuiling te verhullen...

Verborgen greenwashing, zullen we maar zeggen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Idd! Greenwashing ten top... Zeggen dat ze een groene auto hebben terwijl het net zo goed als andere auto's vervuilt en dus niet groen is.

Andere antwoorden (3)

Unilever met hun `ik kies bewust` logo..

maar heeel veel bedrijven doen dit, kijk ook is deze bron:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afhankelijk van je standpunt over kernenergie, zou je energieleveranciers wel van greenwashing kunnen betichten: groene stroom komt vaak (niet altijd en soms maar ten dele) van kerncentrales in plaats van windmolens, zonnepanelen, aardwarmtecentrales en waterkrachtcentrales of zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog altijd beter dan die bruine steenkool rakkers in Duitsland....
De natuur kan er ook wat van. Dat stoot maar CO2 uit, vooral de oceanen. De zon doet ook lekker mee. Een enorme invloed op het milieu. Dat veroorzaakt maar klimaatveranderingen met als gevolg droogtes, orkanen, overstromingen, enzovoort tot gevolg. En maar mooi weer spelen via de diverse milieubewegingen! Met dat groene imago. Maar ondertussen niet het Kyotoprotocol ondertekend. Houdt zich niet aan internationale afspraken en lapt overeenkomsten aan den laars en blijft maar zonnevlekken, protuberansen, zonnevlammen, zonnewind en zonnebevingen veroorzaken.

Laat ik met "De mannen van de Radio" spreken, en wel namens Geert Nieland, die faliekant tegen de natuur is. Quote : "De natuur is egoïstisch en kan niet tegen zijn verlies. En daarom moet alles betegeld worden."

Aldus.