Wat is de meest milieuvriendelijke manier om een wekker weg te gooien?

Het gaat om een opwindbare wekker, zonder batterij. Moet die bij het oud-metaal, bij het glas, moet ik hem in stukken breken en de glasplaat bij het glas en de rest bij het metaal?
Of gewoon in z'n geheel bij het restafval? Wat zit er nog meer in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
1.9K

Het beste antwoord

De meest milieuvriendelijke manier om van je wekker af te komen is door hem naar de kringloopwinkel te brengen. Als hij kapot (en niet te repareren is) kun je hem het beste brengen bij een werkplaats waar ze elektronica demonteren om zoveel mogelijk onderdelen te kunnen recyclen. Adressen kun je vinden via de site van wecycle. Zij zorgen ervoor dat minstens 80% van de onderdelen van een apparaat gerecycled wordt!

Toegevoegd na 1 uur:
In reactie op je vraag heb ik een tweede link toegevoegd. Vul daar de gemeente in waar je woont en je krijgt een lijst met inleverpunten. Deze inleverpunten hebben een contract met wecycle over de manier van inleveren en omgaan met deze spullen zodat zoveel als mogelijk wordt gerecyclet. Een wekker past daar prima bij, omdat daar nog veel herbruikbare materialen in zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, dan ga ik dat zo doen. Geld dat ook voor een simpele opwindwekker?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie toevoeging, ook een simpele wekker is welkom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb 'm naar de kringloopwinkel gebracht!

Andere antwoorden (1)

Als je milieuvriendelijk van je wekker af wilt, dan haal je het glas er uit en breng dit naar de glasbak. De rest gaat als oud ijzer (oude metalen) naar de recycling.
Niemand zal het je kwalijk nemen als je de wekker in zijn geheel als oud metaal inlevert.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.